Kaki nog geen bloesem

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Kaki nog geen bloesem

Berichtdoor krista op 30 mei 2012 09:05

Mijn Kaki die vorig jaar jaar ongeveer 35 vruchten en daarvoor nog meer bloesem had heeft wel geweldige uitlopers maar nog geen enkele bloesem in aanmaak.
Heeft e.e.a. mogelijk te maken met de koude winter?
Opgemerkt moet wel worden, hetgeen ik ook al over deze soort gezen had, dat er veel vroegtijdige vruchtval is.
Mijn Kaki Rojo (Rode Kaki) heeft deze winter iets meer schade geleden. Toch wat dunne zijtakjes bevroren.
Wat is de ervaring van ander Kaki bezitters?
Dank
Chris
krista

4 bedankjes

Re: Kaki nog geen bloesem

Berichtdoor danny2 op 30 mei 2012 20:19

Hier idem geen enkele bloem, twijfel er sterk aan of er nog iets aankomt. Bij de laatste nachtvorst toch flink geraakt geweest en denk dat toen de knoppen al klaar zaten.
Ook hier zijn deze winter de dunne takjes bevroren.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 30 mei 2012 22:17

Leuk dat er bij jullie toch nog leven in zit. Mijn twee kakiboompjes (Tipo en Vanglia) zijn naar de plantenhemel. Stonden nochtans al 6 jaar in de volle grond en gaven vorig jaar nog vruchten zo groot als in de winkel. Ik was er echt van overtuigd dat die volledig winterhard waren :(
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 13 jun 2012 20:39

Was vorig weekend op de floriaden en daar stond zowaar een kakiboom in bloei, zelf heb ik nog een vijf jaar oude zaailing staan en daar zie ik waarrempel bloemetjes op.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 14 jun 2012 00:36

Mijn kleinste kaki heeft geen winterschade maar hier heb ik nog geen vruchten aan gehad.
Bij de aanplant van vorig jaar zijn ook de kleinste takken ingevroren. Vorig jaar vruchten nu nog geen bloem.

De nieuwe aanplant van dit jaar staat volop in bloem.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten