Welke Mangoboom kopen??

Heb je vragen over het kweken van exotische vruchten zoals citrus, kiwi, avocado, kumquat of andere vruchten? Stel ze dan gerust op dit forum.

Welke Mangoboom kopen??

Berichtdoor krista op 22 maart 2013 11:21

Ik ben nu in Spanje en wil één of 2 Mango boompjes mee terug nemen (in de camper) naast een "bijzonder" sinaasappelboompje wat ik al gekocht heb.
Kan bijverschillende plantenzaken mango's kopen. Bij een bedrijf staan ongeveer 2 meter hoge
Mango's met bloesem welke bomen geënt zijn. Bij een ander bedrijf staan er van ongeveer 70 cm hoog die m.i. zo te zien niet geënt zijn. Degene met bloesem is natuurlijk aantrekkelijk omdat deze als ik terug kom eind april naar buiten kan en dan mogelijk eind van het jaar vruchten geef.
Mocht deze dan te groot blijken kan ik deze toch inkorten wat degene van die zaak nu al voorstelde om deze wat eenvoudiger te kunnen meenemen in de douceruimte. De kortere is veel makkelijker te transporteren voor mij.
Zou de grote weer uitlopen na eventueel inkorten?
Hoe lang zou het duren voor de kortere bloesem/vruchten geeft.

Overigen wordt je hier wel wild van allerhande soorten exotische vruchten die men hier kopen kan.

Ik wacht antwoord af maar reactie kan wat langer duren omdat ik alleen antwoorden kan als ik internet verbinding heb.

Chris
krista

4 bedankjes

Re: Welke Mangoboom kopen??

Berichtdoor Bellanda op 04 apr 2013 17:46

Van zodra je de Mango hier buiten zet en het heeft bloesems dan volstaat één regenbui en alle bloesems vallen af. Mango kan wel 2x per jaar (droogteseizoen) bloesems krijgen.

Hier zou ik hem binnen zetten dus zou voor een compact struikje opteren.

Goede reis verder :thumb_up:
Met vriendelijke groeten,
Bellanda
Bellanda

7 bedankjes

Berichtdoor krista op 26 apr 2013 17:23

Bellanda
Heb 2 mangoboompjes meegenomen, één met bloesem en één waarin bloesem aan zit te komen.
Waarom zou de bloesem er af "regenen". In andere landen regent het toch ook.
Chris
krista

4 bedankjes

Berichtdoor Bellanda op 07 mei 2013 22:57

Ik kom uit Indonesië, dat is een vraag zoals "waarom krijgt een appel bloesems nu tijdens het bloesemseizoen?"

Tijdens het regenseizoen oktober tot april zal je geen enkele Mango(bloesem) aantreffen. Dit komt altijd in het droogteseizoen. In regenseizoen produceert Mangofera alleen takjes en bladeren maar als je naar drogere gebieden gaat vb. Surbaya regio Probolinggo daar kan je Mangobloesems altijd (2x per jaar) bloesems aantreffen.
Met vriendelijke groeten,
Bellanda
Bellanda

7 bedankjes

Keer terug naar Exotische vruchten