prutser 2 schreef:ja hoor, lekker veel mest en water erop, zeker hij nu aan de groei is hebben ze honger, ik heb er paarde mest op gezet, en ik gier ze met onkruid soepje, onkruid die ik in een afgesloten vat wat weken laat gisten, het stinkt wel naar gier, maar de bamboes vinden het heerlijk, ook de bananen trouwens, wat ik wel even wilde opmerken yin yang, is dat je wel veel pollen heb op een zo`n klein perkje, ik weet dat je misschien snel resultaat wilde hebben met het aan leggen van een bosje, maar persoonlijk was het beter geweest op die oppervlakte wat ik op de foto zie , dat je aan een pol genoeg zou hebben, wand die vivax wil zeker 4 vierkante meter hebben om goed uit te kunnen groeien, maar wees niet te bang en schrik niet, wand ook bij mij haal ik het niet en is zeker wat oppervlakte betreft net zo groot als bij jou, met die verstanden dat bij mij maar 1 plant staat te groeien, en toch heb ik een reuze groei, veel mest en water en een goede snoei, maar als het bij jou niet om reuze groei gaat , en of om de dikte van de halmen, zou 3 pollen wel kunnen, maar dan is er wel een concurentie strijd onder die planten, en zullen ze waarschijnlijk niet zo hoog gaan worden, dus dat,ik weet dus niet wat de bedoeling is, als je dus voor hoogte en dikte gaat, zou ik dus 1 pol daar laten , en geen 3, oke, m,v,g, paul
Oké, dan ga ik wat vaker bemesten. Is in de lente, zomer en nazomer bemesten genoeg? Ik ga in iederig geval morgen compost erbij gooien, want ga overmorgen op vakantie. Bananenschillen erbij gooien is dus ook goed?
Het oppervlakte is inderdaad klein, maar 2m bij 1,5m. Misschien beter om de kleinste pol eruit te halen en de 2 hoge pollen laten staan? Dan kunnen ze toch nog wel redelijk dik en hoog worden lijkt me? 10 meter hoog en 8cm dik hoeft van mij niet perse, maar 5-6 meter hoog en 4-5cm dik lijkt me wel mooi. Denk je dat ze dat gaan redden nu met 3 pollen?
Op hoeveel m2 heb jij 1 pol staan Paul? En als de pollen onderling gaan strijden, maakt in principe toch niet uit? Als ik de jonge/dunne scheuten snoei, dan komen de nieuwe scheuten het volgende jaar er toch weer dwars doorheen (begrijp ik uit je vorige post)?