overwinteren mussela lasiocarpa

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: overwinteren mussela lasiocarpa

Berichtdoor jonas op 12 dec 2012 11:17

De hoop 28 op 28 is relatief, na een ''eventuele bloei'' ga ik ze scheiden van de moederplant.

De omtrek van de scheuten gaan van 22 naar de 30 cm, weet niet of dikke of dunne plantjes het beste overleven ?
Nu, de hoeveelheid wortels aan de planten na het verwijderen + de opgelopen schade + het soort potgrond, voeding en al da niet stekpoeder gebruiken zal er ook wel aan doen. ( En mooi weer 8-) )

Waarschijnlijk zou de moederplant dikker worden wanneer er geen zijscheuten zijn of niet of ligt dat aan de genen van de plant ?

Als ik er een stuk of 5 of 10 kan overhouden zal ik al heel tevreden zijn maar zover zijn we nog niet.
Als ik er voldoende over heb dan doe ik hetzelfde maar dan eens zonder nakomelingen.

Wat het resultaat ook is, hou jullie op de hoogte. Maar eerst de winter doorkrijgen.
jonas

0 bedankjes

Re: overwinteren mussela lasiocarpa

Berichtdoor GeL op 12 dec 2012 14:09

@Jonas, niet vergeten dat vele puppies bij een mussela samen met de volwassen plant kunnen gaan bloeien, gewoon uit sympathie :D Heel mooi en indrukwekkend, maar geen 28 op 28 meer. ;)

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers