Is hier zaad van te winnen?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Is hier zaad van te winnen?

Berichtdoor margaretha op 17 feb 2013 20:13

Ik heb een paar prachtige heliconia bloemen gekregen.
De donkerrode is mij onbekend.
Is het mogelijk om vanuit deze bloemen zaad te winnen?

Gr Margaretha
Bijlagen
heliconia donkerrood.jpg
heliconia donkerrood.jpg (94.29 KiB) 2336 keer bekeken
margaretha

7 bedankjes

Re: Is hier zaad van te winnen?

Berichtdoor Itrme op 17 feb 2013 20:16

Ik vrees van niet. Waarschijnlijk worden de bloemen te snel geplukt en niet bestoven... Je kan natuurlijk altijd wachten tot ze verdorren en dan kijken. Maar ik denk niet dat je er zaad uit kan halen...
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor margaretha op 17 feb 2013 22:41

Itrme schreef:Ik vrees van niet. Waarschijnlijk worden de bloemen te snel geplukt en niet bestoven... Je kan natuurlijk altijd wachten tot ze verdorren en dan kijken. Maar ik denk niet dat je er zaad uit kan halen...

Ik ga het proberen,
Waar moet ik op letten?
In het verleden nam ik wel eens een handje zaden mee (Indonesie, vers van de uitgebloeide planten) van de strelicia en de heliconia. Ik kreeg ze nooit tot ontwikkeling.
Zelfs de verse uitgestoken wortelstokken van de Heliconia blijft strijden en ziet er niet florisant uit.
Gr Margaretha
margaretha

7 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 17 feb 2013 23:13

De heliconia worden van nature bestoven door kolibri. De bloemen die je hebt staan komen uit een kwekerij en zijn dus niet bestoven.
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube, iets later in het filmpje zie je een prachtige vogel die nectar uit een Heliconia haalt.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers