Mijn zelf gezaaide C. altensteinii's heb ik deze winter lekker in de grond laten zitten met minimale bedekking, t.t.z 5 cm cacaodoppen in een border en 5 cm cocos in een andere. Gisteren heb ik de cacaodoppenbedekking weggenomen en daarbij een 5cm hoog nieuw groeipunt vernietigd. Dat was het slechte nieuws, het goede nieuws is dat de knollen prima stand gehouden hebben en nu volop in gang schieten

Daarbij komen we in een trek terug bij de Canna lijst in deze rubriek en de discussie over Canna edulis / indica synoniemen.
Mijn Canna edulissen of soortgelijke houden het echt bij -10 niet uit maar de altensteinii's wel. Hoe Tanaka en collegae kunnen stellen dat C. altensteinii een synoniem is voor C. edulis / indica weet ik niet. Voor mij is dit wel degelijk een totaal andere soort, ofwel is het woord synoniem echt wel slecht gekozen en moet het variëteit zijn...
Wie heeft er nog ervaring met het overwinteren van Canna soorten? BTW, Canna 'Stuttgart' zou deze winter hier ook overleefd hebben.
Gr,
Michel