musa basjo pups

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa basjo pups

Berichtdoor kolck op 30 jan 2014 12:23

ik heb in nov me pups van de basjo afgesneden van de hooftstam en binnen in de serre gezet (ong 10 graden), in stekgrond en de grond licht bevochtigt ,ik denk dat hij nu zijn wortels heeft aangemaakt wand hij groeit als een speer nu al 1 metre hoog en de speren blijven komen, hoe kan ik dit stoppen de plant krijgt al lang geen water meer maar staat wal licht.

grt tonny
kolck

2 bedankjes

Re: musa basjo pups

Berichtdoor prutser 2 op 30 jan 2014 14:51

hallo kolck, waarom zou je het laten stoppen ?, als de groei er goed in zit en het staat licht zou ik het gewoon door laten groeien, alleen goed afharden in de lente en uitkijken voor verbranding van de zon, maar hoe je het ook bekijkt, al zou al die bladeren verloren gaan, wortels heeft het zeker en een mooie stam hoogte, en het zal zeker verder uitgroeien, en tja, zou je de groei willen stoppen, is nog koeler weg zetten, en weinig water, het heeft al bladeren dus iets water mag het wel, maar hoe koeler hoe minder water, ik heb er ook een op zolder staan , ook wel koel, maar door geen enkele dag vorst en geen winter, is het ook niet gestopt met groeien, dus ja, geef hem dan maar iets water, en zie wel straks van de lente, bij mij kan ik het niet koeler neer zetten, staat op zolder met een groot raam en zonder verwarming, m,v,g, paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor kolck op 30 jan 2014 18:05

maar de stam is nu zo dun? word die nog dikker dan ?
kolck

2 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 01 feb 2014 00:16

hallo kolck, paul nog even, als de banaan groeit , dan wordt de stam ook dikker, dus hoe meer bladeren het aanmaakt , des te dikker de stam gaat worden,hoewel de basjoo meestal een wat dunnere stam heeft, kan het toch een mooi exemplaar worden, en als het straks na de winter in de tuin goed kan groeien , zal de stam ook aanzienlijk dikker worden, gaat helemaal goed komen, m,v,g, paul
prutser 2

23 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers