pups Musella verwijderen?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

pups Musella verwijderen?

Berichtdoor varenlover op 30 apr 2014 09:23

Deze week heb ik mijn eerste bananenplant geplant in de volle grond in de zon: een Musella Lasiocarpa! De bloei is naar het schijnt erg mooi en duurt lang. Mijn vraag is nu of ik niet beter een deel van de pups best zou verwijderen en deze eventueel in potten planten, nemen deze niet veel energie (voeding, water) weg van de hoofdplant? Er groeien zo een 8 tal kleine pups naast. De plant was nogal krap met zijn wortels in zij pot, heb hem geplant in de volle grond gemengd met goede potgrond. Of wacht ik beter tot in het najaar?
Grtjs Bart
varenlover

2 bedankjes

Re: pups Musella verwijderen?

Berichtdoor Hitch op 30 apr 2014 09:38

Ik heb een grote plant staan welke ik al een jaar of 6 in mijn bezit heb. Het eerste werk dat ik doe wanneer ik hem in de lente terug buiten zet is al die pups er af halen maar ik doe dit omdat ik de plant veel mooier solitair vind in de kuip. Mijn plant groeit elk jaar maar heeft nog nooit gebloeid.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor varenlover op 01 mei 2014 16:42

Plant inderdaad wel mooier uitkomen zonder pups, ik zal ze dus ook weghalen. Hopelijk bloeit jouw plant gauw eens, zou wel mogen hé na 6 jaar! Op het plantenetiket staat dat ze om de 2 jaar bloeien. Succes verder en bedankt voor je reactie!
varenlover

2 bedankjes

Berichtdoor jaak op 01 mei 2014 21:20

Musella Lasiocarpa is een bossige plant, ik haal de pups er nooit af, hoe meer pups hoe meer kans op bloei.
De laatste bloei van mijn plant heeft ongeveer 5 maanden geduurd en sterft daarna af terwijl de andere pups het daarna overnemen.
Het is wel zo dat een solitaire Musella er mooier uitziet maar de kans op bloei kleiner is of het langer duurt eer er een bloem in komt

Groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers