musa basjoo vraag

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa basjoo vraag

Berichtdoor Trisjim op 14 apr 2015 13:06

Hallo palmvrienden ik heb een vraag ik heb vorg jaar een musa basjoo geplant nu is die met de winter afgestoken :( Waneer kan ik de uitlopers verwachten en kan ik hem nu koemest korrels geven of is dat nog niet nodig ? Of heeft iemand andere manier van bemesten al vast bedankt Groet trisjim :thumb_up: :thai:
Trisjim

0 bedankjes

Re: musa basjoo vraag

Berichtdoor Dennis_S op 14 apr 2015 20:17

Als ie nog leeft, komt ie de komende weken vanzelf langzaam boven. Wacht nog even met mesten tot je echt al groei hebt en een paar verse bladeren. eerder mestyen heeft niet zoveel zin. Koemest is prima!
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor Trisjim op 14 apr 2015 20:20

Hallo oké bedankt voor de info :thumb_up: :thai: Groet trisjim
Trisjim

0 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 14 apr 2015 21:56

oei , toch wat vorst gezien ? jammer voor die plant :( , maar de winter was niet zo streng dit jaar, eigenlijk helemaal geen winter geweest , dus zal hij zeker weer opnieuw uit gaan lopen, deze bananen zijn erg sterk, wacht nog even af met mesten tot je nieuwe plantjes opkomen, heb wel even geduld, wand als het boven de grond is afgevroren ,duurt het wel even voordat er weer nieuwe uitlopers opkomen, maar ze komen wel, en dan gaat het heel erg snel, en als de groei er eenmaal goed in zit, dan lekker verwennen, en hopen op een zeer warme zomer, m,v,g, paul,
prutser 2

23 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers