Bij deze een aantal foto's van mijn Strelitzias. Graag wil ik jullie beoordeling over de planten en wat ik zou kunnen doen om ze mooier te maken of beter te verzorgen. Ikzelf ben niet zo tevreden over hoe ze er uit zien. Ik heb ze een aantal maanden geleden gekocht bij de Intratuin. (kwantiteit over kwaliteit?)
Verder weet ik niet wat ik zou kunnen doen om ze er mooier uit te laten zien.
Oordeel en kom alstublieft met goede tips voor een mooiere plant!

Dit zijn ze! Elke plant heeft 1 nieuw blad. Van 1 plant is deze volledig gevormd(of vervormd. je zult het zo zien). Van de andere twee zijn ze nog in ontwikkeling.

Volle zon... Nu al goed of niet?

Ander aanzicht om jullie een beter beeld te kunnen verschaffen.

1 hiervan was dus van een nieuw gevormd blad. Ik zag het al gebeuren doordat bij het vormen van het blad ik deze 'ribbeltjes' er al in zag zitten.. Iemand een idee hoe dit kan?

Verkleuring van de bladeren.. Dit is alleen bij deze twee bladeren aan de hand. Heeft dit te maken dat ik ze in de volle zon heb gezet of is dit normaal dat dit voorkomt?

Nog een laatste foto.
Waarom hangen mijn bladeren zo?

Overigens was de plant in deze staat toen ik deze kocht. Het enige wat er bij is gekomen zijn de nieuw te vormen bladeren en het blad wat al gevormd/misvormd is.
Ook zitten er bruine vlekjes op mijn enkele stengels. Wat zou dit kunnen zijn?
Ik heb al gezocht en gekeken op het forum naar informatie. Maar doe het toch via deze manier om meer inzicht te krijgen in mijn plant specifiek.
Hopende op veel reacties, informatie en do's en dont's.

Ter vergelijking. Dit is de strelitzia van mijn vriendin welke ze een jaar geleden van mij gekregen heeft. Deze heb ik besteld van tuinflora.com. Deze was toendertijd €7,95 + 4.95 verzendkosten. Bij aflevering was deze plant inclusief de pot 30cm hoog en zie hoe deze er nu aan toe is. Ik vind haar mooi!
Groet, Leon!