Ensete glaucum ziet er slecht uit

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Ensete glaucum ziet er slecht uit

Berichtdoor IQuax op 07 apr 2016 14:36

Ondertussen zijn de glaucums nog niks gegroeid. Ze verdorren nog steeds langzaam. Een van beiden heb ik wat koeler gezet, die gaat nu niet verder achteruit, maar vertoont ook geen groei. De andere staat al een aantal weken iets warmer in de woonkamer op de vensterbank, bij ongeveer 20 graden en krijgt s'ochtends een tijdje zon. Er blijft op deze manier niet veel van over. Ik vind het erg bijzonder dat ze allebei hetzelfde probleem hebben. Omdat ik dacht dat het wellicht lag aan aaltjes in de grond, heb ik één van beide in nieuwe grond gezet. De wortels zagen er niet geweldig uit, de kleinere worteltjes waren bruin, maar de dikkere wortels waren nog wit en sappig van binnen. Ik weet niet wat ik nog anders zou kunnen doen. Nog warmer zetten? Al weet ik nog niet hoe.
IQuax

12 bedankjes

Berichtdoor Helinde op 08 apr 2016 12:10

Is het een mogelijkheid om hem buiten beschut neer te zetten, nog in de pot? Bijv. Tegen de huisgevel. En bij evt nachtvorst naar binnenhalen.
Helinde

23 bedankjes

Berichtdoor IQuax op 09 apr 2016 21:49

Ja, daar zat ik zelf ook aan te denken. Buiten omstandigheden zijn meestal wel wat beter voor de planten, maar niet bepaald warmer. Ook weet ik niet of hij dan in de zon zou moeten staan, of juist niet en water, of juist niet? Maar het is het proberen wel waard.
IQuax

12 bedankjes

Berichtdoor Carlo op 09 apr 2016 23:07

Het wordt dan wel de snowbanana genoemd maar mijn ervaring is toch dat ze niet graag te vroeg naar buiten willen. (De witte waslaag zal de link met de benaming beter uitleggen)
Hier blijven ze voorlopig nog een aantal weken binnen staan.
Carlo

148 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers