banaan en blauwe korrel

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

banaan en blauwe korrel

Berichtdoor palmkasper op 21 apr 2012 14:40

Hoi allen.

Ergens op het forum had ik vernomen dat blauwe korrel goed zou zijn voor palmen, is dit ook voor bananen oke? en misscien ook hoeveel ik mag strooien?

gr. kasper. :thai:
Een palmboom is de bevestiging, de zegening en vergoddelijking van het bestaan. (beetje Nietzsche, beetje Kasper)
palmkasper

5 bedankjes

Re: banaan en blauwe korrel

Berichtdoor s.janssen op 21 apr 2012 15:00

Bananen doen het denk ik beter op andere meststoffen aangezien die blauwe korrel speciaal voor palmen gemaakt is. Bananen lusten alles, verse olifanten of paardenmest vinden ze heerlijk! In tuincentra is gedroogde koemestkorrels verkrijgbaar. In warme seizoen geef ik een handje per 2 weken en je ziet ze bijna groeien!!

Naast koemestkorrels kan je ook bloed en beendermeel geven ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Olie1605 op 21 apr 2012 16:44

In het groeiseizoen kan je ze zeker aan de bananen geven. Doe ik ook altijd, natuurlijk niet overdrijven of je hebt verbranding. Een half handje per stam doe ik zo..
Olie1605

55 bedankjes

Berichtdoor gingerking op 21 apr 2012 19:24

Ik ooit paardemest gekregen van iemand daar doen ze t goed op.Wel eerst goed laten drogen.P.S ik neem de canna,s mee naar Guus, tot dan Groetjes Oscar.
gingerking

1 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 21 apr 2012 21:30

Via de opleiding heb ik ze wel eens Olifantenmest gegeven, nou dat was wel wat 8-)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 apr 2012 21:30

Dat kan hoor Kasper, ik gooi ook soms wat bij de bananen ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 21 apr 2012 22:34

s.janssen schreef:Bananen doen het denk ik beter op andere meststoffen aangezien die blauwe korrel speciaal voor palmen gemaakt is.

Blauwe korrel is niet speciaal voor palmen maar voor groen blijvende planten, roze korrel is voor bloeiende planten. Beide korrels zijn verkrijgbaar in verschillende NPK verhoudingen.

Bij het bemesten van bananen moet je rekening houden dat ze niet van zouten houden en dat kalk goed voor ze is dus als je daarmee rekening houdt is bijna elk soort van bemesting goed voor ze.

Gr. Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 21 apr 2012 22:54

Oke dan gebruik ik waarschijnlijk een roze korrel die nog niet zo bekend is. Ik heb deze bij Gardenpalms besteld, roze korrel die je rond de stam verdeelt. Het heet Slow Release Palmfertilizing, te bestellen via Mypalmshop.nl.

Heb ik goede ervaringen mee.
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor griphuz op 23 apr 2012 11:08

Ik weet ook niet waar het vandaan komt dat blauwe korel speciaal voor palmen zou zijn, is een mythe die al lang leeft, haha!

Bananen kun je feitelijk bijna overal mee bemesten maar houden speciaal van Kalium (K) en Stikstof (N). Bloedmeel dus meer dan beendermeel.
Verder paardenmest, kippenmest, koemest, noem maar op, en blauwe korel is ook goed erbij.

Zolang je er maar op let dat alle meststoffen chloor-arm zijn, chloor kunnen ze niet goed tegen.

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers