s.janssen schreef:Bananenplanten kan je met deze dagen bijna nooit te veel water geven, in de volle grond droogt de grond natuurlijk sneller op. Ik geef mijn basjoo met dit weer ruim een halve gieter (5L), en groeit er goed onder. Bij meerdere planten natuurlijk ook meer water geven.
Een exacte hoeveelheid is niet te zeggen, het ligt aan het weer, met kouder weer minder, met warm weer meer.
Ik heb ze eigenlijk deze zomer nog geen water gegeven

( staan in de volle grond ) en ga er straks aan beginnen , en dit met mate afhankelijk van het weer zoals u aangeeft

Aan wat kan ik eventueel zien wanneer ze te weinig, of te veel water krijgen, of als ze voeding nodig hebben ?
p e t e r schreef:Wanneer de bloem openkomt, komen eerst vrouwelijke bloemetjes vrij, die uiteindelijk tot bananen zullen uitgroeien, en pas enkele weken later de mannelijke bloemetjes, in de zogenaamde mannelijke knop onderaan de tros. Daarom dat enkel de bovenste banaantjes vormen.
Zeer duidelijke en waardevolle info waardoor het me nu duidelijk is
Zou ik in het vervolg niet beter de tros inkorten net na de banaantjes , zodat er deze meer voeding krijgen ?
Allen bedankt hé,en zodra deze tros op zijn einde loopt zal ik nog wel enkele foto's posten
Groetjes
Marc