Musa Tanee

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Musa Tanee

Berichtdoor Peleroly op 15 aug 2011 00:33

Oei Sven, dan ben ik je net voor geweest. Ik heb ook lang getwijfeld omdat ik het verdacht vond dat die zo lang onverkocht bleef staan. Had ook niet verwacht dat ik em voor deze prijs zou hebben.
Toon, Er worden inderdaad regelmatig aeae's en Tanee's aangeboden via Ebay. Meestal is dat wel betrouwbaar maar de planten komen rechtstreeks uit Thailand en moeten zonder aarde, wortels of blad worden verstuurd. Moeten vergezeld zijn van de nodige documenten (kosten) en gaan via inspectie en douane (kosten)...Uiteindelijk betaal je een pak meer en krijg je een bruin stoempje dat je terug moet trachten te reanimeren.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor Toon op 15 aug 2011 10:29

Ik heb mijn aeae en tanee gekocht en het enige dat ik extra moest betalen was 10 euro douane kosten. Verder helemaal niets, buiten de 2 bananen planten. Ik had van iemand gehoord dat hij dat vroeger ook zo deed en achteraf de wortel schilde en insmeerde met stekpoeder. Ze lukte allemaal volgens hem..
Als ik binnenkort weer wat plaats heb wil ik het zeker nogmaals proberen..
Toon

8 bedankjes

Berichtdoor shusui op 15 aug 2011 10:54

@ Peter: niet erg hoor, ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Waar ga je hem overwinteren ? binnen of in de serre ?

@Toon: bedoel je dat die persoon de knol (rhizoom) echt schilde?
Volgens mij haal je dan net alle wortelprimordia en evt. jonge scheuten weg.
Lijkt me een heel rare werkwijze :?
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 15 aug 2011 11:14

Sven, Aanvankelijk dacht ik hem te overwinteren in de woonkamer maar wist toen nog niet dat de plant zo groot is en dat er bovendien een mega-grote pot onder hangt :? Aangezien het een balbisiana-variant is kan ik hem daarom misschien beter in mijn serre overwinteren en de temperatuur daar dan met de petroleumkachel op een 9 a 10 graden minimum brengen.

Toon, Jij hebt blijkbaar meer geluk gehad dan ik met de verzending van de planten want ik heb het geprobeerd met een aeae en dat was toen een kostelijk grapje (het verloop heb ik hier reeds eerder op het forum uit de doeken gedaan).

Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor Toon op 15 aug 2011 11:33

Ik weet het niet. Die persoon vertelde me dat hij het zo deed. Je zit de plant dan helemaal inkrimpen (bladeren die weg gaan) en plots zie je hem terug schieten en groeit hij terug en is hij in groei. Ik kan altijd nog eens duidelijker vragen hoe hij dat deed..

Ja ik had je bericht er over gelezen. Ik denk dat je dan gewoon geluk moet hebben.. Ik zat toen met het probleem dat er zeer veel rellen waren in thailand, waardoor de plant een week heeft moeten wachten om gecontroleerd te worden. Alles leek redelijk goed te gaan, totdat hij plots toch het loodje legde. Geluk is alles lijkt me.. Ik had toen plant + verzending ongeveer 90 euro betaald..
Toon

8 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 15 aug 2011 13:36

Peleroly schreef:Toon, Jij hebt blijkbaar meer geluk gehad dan ik met de verzending van de planten want ik heb het geprobeerd met een aeae en dat was toen een kostelijk grapje (het verloop heb ik hier reeds eerder op het forum uit de doeken gedaan).

Peter

Hier het artikel: -> Musa aeae
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers