MaiKhun schreef:Het ziet ernaar uit dat mijn maurelli van 25 cm in mei dit jaar over de 3 meter zal groeien.
Hij is nu al dichtaan tegen de 3 meter en heeft een stamdikte van circa 45 cm. De stamomtrek heb ik nog niet gemeten en zal ik opmeten bij het uitgraven van de bananen voor overwintering. Eind september haal ik ze altijd uit de grond zodat ze nog wat tijd hebben om zich te zetten in pot voor ze definitief de overwintering ingaan. Ik zal tevens fotos nemen en plaatsen van alle bananen wat het resultaat is van 2010. Ook zullen alle fotos te zien zijn op mijn website. Maar laten we nu nog niet denken aan overwinteren waarbij de bananen nog 1,5 maand verder kunnen groeien.
hier ben ik toch wel zeer curieus naar , want hier heb ik 2 maurelli's in volle grond staan , ganse dag in zon , waren ongeveer 20 cm bij aanplant , en zijn nu 1.2 m hoog , wel volle stam met vele bladeren ( schat 10 à 15 )
zoals vele hier reeds weten van mij , sta ik open voor alle (nuttige) info , maar ben ik ook een septicus , en daarom stel ik mij toch de vraag hoe het komt dat andere leden hier niet bereiken wat jij wel bereikt , nl op 1 seizoen ( = mei tot nu = 4 maand ) van plant van 25 cm naar 3 m ( = 300 cm ) gaat , verschil van 297,5 cm op 4 maand ( = ong 120 dagen , nog niet want zelfs als je begin mei begon is het nog maar 3 maand en 2 weken ) wat maakt dat je maurelli elke dag ong 2,5 cm groeit ( = ong 18 cm per week )
hier heb ik serieus mijn twijfels bij
heb nog geen enkel lid hier weten melding maken van zo'n groei op 4 maand tijd