Uitgraaf verslag BIG Maurellii !!

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Uitgraaf verslag BIG Maurellii !!

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 14 nov 2011 20:45

p e t e r schreef:...8<...
Ik lees dat je hem ook droog geblazen hebt met je compressor, dit gaat goed zo hé.

Succes met de overwintering.

Inderdaad dit gaat goed, heb je het ook gedaan misschien ;) Je ziet de slakken dan nogal vliegen zenne :lol:

djoeke schreef:Hoe doet hij dat toch steeds om zo'n teksten neer te schrijven :lol: :thumb_up:

:mrgreen: Gewoon typen wat ik denk... Kweet het tis soms veel maar ik ben graag volledig in men antwoorden en geef graag foto's. Zo heb ik het ook het liefst als ik info wil, volledig en met veel foto's daarom... ;)

lapalmeraie schreef:Dat je die niet op zolder overwintert joh? :lol:

Hij heeft hoogtevrees, anders direct ze 8-)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 14 nov 2011 21:28

Waterboyke schreef:
p e t e r schreef:...8<...
Ik lees dat je hem ook droog geblazen hebt met je compressor, dit gaat goed zo hé.

Succes met de overwintering.

Inderdaad dit gaat goed, heb je het ook gedaan misschien ;) Je ziet de slakken dan nogal vliegen zenne :lol:

Ik heb in een ander topic dit geschreven:

p e t e r schreef:Omdat ik ondanks de plant 45° onderste boven te leggen en deze een maand warm weg te zetten nog steeds wat vocht in een bladoksel had heb ik net een compressor genomen om dit eruit te blazen. Je staat ervan versteld hoeveel vocht en vuil er dan nog uitvliegt (de slakken en modder vlogen in mijn gezicht). Doe dit best niet binnenhuis zoals ik want anders kan je weer gaan poetsen. :oops:

Wat hebben we geleerd vandaag:

1. Leg de plant een weekje bij droog weer 45° onderste boven.

2. Gebruik een compressor om in de bladoksels te blazen, hierbij blaas je het laatste vocht en vuil eruit. Blaas wel niet te dicht bij de plant, anders kan je deze beschadigen.

3. Zorg ervoor dat in de stalling geen condensatievocht in de bladoksels druipt.

:lol:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor bananaking29 op 14 nov 2011 21:36

houden jullie de kluit kurk droog de helewinter als hij uit de grond is? of heel afentoe een scheutje water?
bananaking29

Berichtdoor arjan op 14 nov 2011 23:24

Die van mij word helemaal droog gehouden en in het voorjaar maak ik hem langzaam wakker door hen op een natte lap te zetten met wat vloeibare mest.
Zo voorkom ik dat de aarde rond de stam nat word en daar gaat rotten.
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan

5 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 14 nov 2011 23:45

Jeetje wat een werk! Je weet waar je het voor doet! :thumb_up:

Ga toch maar is denken of ik deze ook wel neem vanaf volgend jaar, ik hoor me ouders nu al (a)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 15 nov 2011 11:04

Wat een bakbeest! Bizar om te zien hoe groot dit ding is in zo'n korte tijd en dan vergelijk met mijn eigen bananen. :lol:
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Toni op 15 nov 2011 12:17

Super verslag!!!

En mooie foto's, ik dacht dat mijne al redelijk was gegroeid.... (heb hem pas sind dit jaar, was een sprietje/ 2blaadjes met wat worteltjes er aan...). Maar die van jouw is een echte gigant!!!! Daar heb ik helaas geen plaats voor maar ik heb gelukkig nog wel 2 jaartjes tegaan... als die van mij ook ooit zo;n reus mag worden!

Thnx voor de foto's , en tips! :thumb_up:

Gr Toni
Toni

16 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 21 nov 2011 07:48

@Peter, Lol :D ;)

@bananaking29, yep ik hou alles zo droog mogelijk. Enkel als ik ze zie groeien en de aarde is poeder droog durf ik eens een glaasje water geven maar zeker niet meer ! Vanaf nu tot zeker Februari krijgt sowieso geen enkele banaan een druppel water !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 23 nov 2011 11:44

Poeh ehhh! Niet normaal Dimi, lees pas net je verhaal maar als ik dit zo zie denk ik alleen maar aan de physiotherapeut :lol: :!: Die van mij is net zo oud en groot alleen die dikte van jou haalt hij bij lange niet. Ik weet niet of het komt doordat hij volkomen in de schaduw staat, maar ik denk het wel. Bij het uitgraven en verplaatsen naar de winterstalling samen met een vriend is hij wel beschadigd geraakt. We hadden geen hulpmiddelen zoals een steekwagen en hebben hem met touwen over de grond moeten trekken omdat hij echt niet te tillen was. Heb niet zo'n spierballen zoals jij :lol: . Hierbij heeft hij wel deuken opgelopen en hoop dat het verder geen kwaat kan! Volgend jaar toch maar beter voorbereiden, wat een hels karwei...

Succes met de winter en ben benieuwd of je volgend jaar een kraan moet laten komen Dimi :lol: :lol: :lol:

Gr Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor hexina op 24 nov 2011 19:50

omg :shock: :shock: :shock: :shock:
wat is het toch ene vette he. heerlijk om te zien?

Je hebt toch op zijn minst een hernia eraan overgehouden he? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :thumb_up: :thumb_up: :thumb_up:
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
hexina

67 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers