Na een jaar lang alle liefde aan mijn Musa Helens Hybrid zaailing te hebben gegeven, was het al een leuk plantje geworden. Zie hieronder...
Nu ben ik 1 januari voor 5 weken van huis geweest en stond de Musa al een tijdje binnen waar hij het gewoon goed deed. Een vriendin nam de zorg tijdens mijn afwezigheid even over, maar toen ik thuis kwam was er het volgende van over...
Hij is dus op sterven na dood, maar ik probeer hem toch te redden, door hem te ondersteunen met een stokje en een klemmetje en hem iedere dag een beetje te besproeien, en hem lekker vochtig te houden. Hij staat in normale potgrond, met hydrokorrels onderin, en in de pot zitten gaten zodat overtollig water goed weg kan lopen. Na mijn terugkomst heb ik hem wat mest gegeven en hoop ik dat hij het gaat overleven. Ik zie in het stammetje wel een nieuw blad zitten, maar die komt er niet uit...

Heeft er iemand tips voor mijn reddingsactie? Ik hoor ze graag, anders had ik mijn liefde van het afgelopen jaar beter ergens anders in kunnen stoppen.
Thanks