vruchten musa cavendish groeien niet

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

vruchten musa cavendish groeien niet

Berichtdoor flyneke op 02 maart 2013 14:01

Hey
Mijn musa cavendish staat al een tijdje in bloei. De knop komt mooi blad per blad open. De eerste vruchten die tevoorschijn kwamen zijn ongeveer 4 cm groot. De vruchtjes die nu tevoorschijn komen zijn nog geen cm groot. De bloemetjes zijn bruin (zelfs als een blad nog maar net open is gegaan) De vruchten zijn allemaal mooi groen maar groeien niet :( Weet er iemand hoe dit komt? Kan ik iets doen om de groei te bevorderen?
Groetjes
flyneke

0 bedankjes

Re: vruchten musa cavendish groeien niet

Berichtdoor Benny Van Broeck op 03 maart 2013 13:36

warmte en zon !!!!!!
Opentuindagen 2012 , 24 juni - 29 juli - 26 augustus.
Tuin gaat open van 13 uur tot 23 uur.
Zoals het er nu voorstaat zal het waarschijnlijk het laatste jaar zijn want daarna verhuis ik naar Bali !
www.hanuman1.be
via Facebook : Benny van Broeck.
Benny Van Broeck

3 bedankjes

Berichtdoor flyneke op 03 maart 2013 13:58

Hij staat bij de verwarming en aan een groot venster die tot 14u volle zon heeft. Dus op dat vlak kan hij niet beter staan. Zou hij wat voeding nodig hebben? Hij heeft wel al 3 nieuwe scheuten staan. Kan het daaraan liggen? Vragen deze te veel energie? Kan ik die dan nu al weg nemen zonder de scheuten de beschadigen?
flyneke

0 bedankjes

Berichtdoor GeL op 03 maart 2013 15:15

@Flyneke, ik weet niet waar je woont maar volle zon moet toch al enkele maanden geleden zijn :( . Volle zon is minstens 6 uur direct zonlicht per dag, ik denk niet dat we daar momenteel aan toekomen maar er is hoop vanaf morgen :thumb_up: en het kan vanaf nu alleen nog beter :happy_thai: , cross fingers. Ze houden van volle zon maar hebben dan ook een grote behoefte aan drinken (én eten).

Met de scheuten weg te nemen zou ik misschien nog iets wachten, hoe groot zijn die? Ik blijf de cavendish ook tijdens de winter voeden maar slechts de helft van de dosis die ik normaal geef. Mijn bananen krijgen oplosbare Miracle Grow, van dat blauwe spul, dat heeft een uitstekende NPK verhouding voor een Musa's of Ensete's.

Veel succes!

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Berichtdoor flyneke op 03 maart 2013 19:53

GeL schreef:@Flyneke, ik weet niet waar je woont maar volle zon moet toch al enkele maanden geleden zijn :( . Volle zon is minstens 6 uur direct zonlicht per dag, ik denk niet dat we daar momenteel aan toekomen maar er is hoop vanaf morgen :thumb_up: en het kan vanaf nu alleen nog beter :happy_thai: , cross fingers. Ze houden van volle zon maar hebben dan ook een grote behoefte aan drinken (én eten).

Met de scheuten weg te nemen zou ik misschien nog iets wachten, hoe groot zijn die? Ik blijf de cavendish ook tijdens de winter voeden maar slechts de helft van de dosis die ik normaal geef. Mijn bananen krijgen oplosbare Miracle Grow, van dat blauwe spul, dat heeft een uitstekende NPK verhouding voor een Musa's of Ensete's.

Veel succes!

Gr,
Michel

De zon is idd al een ganse tijd ver zoek. Ik bedoel dat hij niet meer licht kan krijgen als aan die venster :) Ik heb tot nu toe altijd universele tuinmest voor groenten en fruit van Asef gebruikt. Zou ik dan beter die miracle grow gebruiken? Kan ik die in gelijk welk tuincentrum vinden? Heb jij al volgroeide vruchten gehad?
Hoeveel keer en welke hoeveelheid water geef ik best? Ik geef hem om de week 2-3 liter water. Dit zal wss wel te weinig zijn :?
1 van de scheuten is 15 cm groot, de 2 andere 5 cm. Wanneer haal ik die dan best weg en hoe?
Veel vragen, ik ben dan ook een leek :D

Bedankt voor de raad.

Groetjes
flyneke

0 bedankjes

Berichtdoor GeL op 04 maart 2013 20:33

Dag Flyneke,

Neen, nog geen vruchten, die komen hoogstwaarschijnlijk dit jaar. Ik geef in de winter toch niet teveel water, zo om de week of 2 maal per week en alleen via de schotel die ik dan volledig vul. Een uurtje of 2 later is dan alles opgeslorpt. Ik wacht tot de scheuten ongev. 25cm zijn vooraleer ze weg te snijden. Dit geldt voor alle bananen die scheuten maken, je bent dan nagenoeg zeker dat er genoeg wortels aanhangen om op te potten.

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers