Mijn nieuwe Musa Basjoo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Mijn nieuwe Musa Basjoo

Berichtdoor Rik.85 op 26 mei 2013 16:03

Met trots, en wegens gebrek aan geduld hier mijn basjoo in nieuwe pot, ik heb hem nog in de bestaande pot staan, de verkoper gaf aan dat hij hier nog 3 jaar in kan blijven, heb hier mijn twijfels over..

Is het wat?

Afbeelding

Afbeelding
Rik.85

0 bedankjes

Re: Mijn nieuwe Musa Basjoo

Berichtdoor Pieter73 op 26 mei 2013 16:11

Nice :)
Ik heb met bananen nog niet heel veel ervaring maar nog drie jaar in die pot lijkt me niet zo'n succes. Een plant met zoveel honger en dorst en die zijscheuten maakt heeft de ruimte nodig.
Pieter73

45 bedankjes

Berichtdoor Marc_S op 26 mei 2013 16:15

Beste Rik,
Je kan het beste zo'n zelfde kuip kopen als waar hij nu instaat alleen dan een paar maten groter of een grote metselkuip en er dan wat gaten inboren.
Metselkuip is de goedkoopste oplossing.
De pot waar jij hem nu in wilt zetten heeft een rand aan de binnenkant waardoor jij de banaan naderhand er alleen nog naar uitkrijgt door de pot of de banaan te vernielen.

Marc
Marc_S

65 bedankjes

Berichtdoor Rik.85 op 26 mei 2013 16:49

Ik heb nog een binnenbak zonder rand die er perfect in past en dus bijna net zo groot is als de buitenspot. Dus dat moet geen probleem zijn voor als hij er overhoop toch uit moet, maar kan hij voorlopig nog in deze opstelling staan of is het advies direct te gaan verpotten? Wil hem dit jaar natuurlijk wel zien groeien.
Rik.85

0 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 26 mei 2013 17:28

Zulke verkooppraatjes moet je meestal met een korrel zout nemen, wij weten immers wel beter ;) Zolang jij (en andere) blijven kopen zullen verkopers er alles aan doen om te zorgen dat de klant tevreden naar huis gaat. ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor Rogier op 27 mei 2013 11:28

Als je de plant overplant in de pot die ik op de foto zie staan dan komt het goed.
Met de juiste grond, voedingstoffen en voldoende water is deze Musa basjoo binnen de kortste keren een juweeltje.

Succes met het verpotten.
Rogier

13 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers