Musa basjoo kruisen met eetbare bananesoorten.

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa basjoo kruisen met eetbare bananesoorten.

Berichtdoor Alexander op 12 jan 2014 03:43

Hier een link naar een project in Brasilie. Daar werken ze aan het kruisen van Musa basjoo met bananensoorten met eetbare vruchten. Als dat lukt dan zou comerciele bananenteelt ook in koelere streken, waar af en toe vorst, optreed kunnen slagen. Allicht ook in Zuid Europa!

www.bananasraras.org/indexengl.htm

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Re: Musa basjoo kruisen met eetbare bananesoorten.

Berichtdoor The Flying Dutchman op 12 jan 2014 15:57

Ja, dat is Joachim die van Duitsland naar Brazilie verhuist is. Ik heb nog meegeholpen aan zijn bananenboek en sta bij een paar foto's vermeld.

Ron
The Flying Dutchman

14 bedankjes

Re: Musa basjoo kruisen met eetbare bananesoorten.

Berichtdoor griphuz op 13 jan 2014 12:18

En het is leuk voor sierbananen te geven, maar er is volgens mij geen enkele banaan die binnen ons korte seizoen een tros vruchten kan maken en af laten rijpen en vervolgens af kan vriezen tot de grond, terug kan komen en het jaar erop weer hetzelfde kan doen.
Bananen die in koelere streken vrucht geven en in de winter naar binnen moeten zijn er al sinds jaar en dag, en dat heeft ook geen commerciele teelt opgeleverd.

Het is een leuk ambitieus project, en er kunnen voor ons freaks leuke planten uit komen als je dingen gaat kruisen met basjoo, maar voor de comercie, daar geloof ik niet in.
Zoals je zegt, Zuid Europa, dat is een mogelijkheid idd, wie weet :)

Groetjes,
Remko.
Geïnteresseerd in varens?
Kijk eens op http://nederlandse-varenvereniging.nl/forum/
griphuz

48 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers