musa uit de garage

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa uit de garage

Berichtdoor fordbully op 16 feb 2014 22:41

Ik overwinter mijn bananen met succes elk jaar kurkdroog in de donkere garage. zonder pot dus de kluit los in een pot. nu het mooier wordt en in de serre het niet vriest wil ik ze daar zetten om plaats te krijgenin mijn garage maar op zonnige. dagen loopt de temp in de serre op tot boven de 20° en ik kan mijn bananen geen water geven omdat ze niet in grond of potgrond staan dus ik vrees dat de stammen volledig zullen uitdrogen bij warme dagen.Zou ik t toch wagen of iemand tips?
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Re: musa uit de garage

Berichtdoor kevins exotuintje op 16 feb 2014 23:04

Ikzelf heeft b mijn big maurelli en 20tal grote sikkemensissen ng in de overwinterlek staan , alleen vanwege het feit dat ik ze niet elke keer naar binnen kan zeulen ivm het gewicht van de kluiten :lol:

mijn broertje heeft vandaag z'n maurelli in pot met wieltjes naar buiten gereden en jawel 1 cm gegroeit vandaag :D

ik heb al min musas en cycassen en palmen ng in de overwinteringshal staan maar hoop dat ik ze toch wel in maart naar buiten kan den,mits het weer zo blijft
greetz kevin

exoten heb je niet voor even, maar voor heel je leven!

kevins tuintje klikkeee!! viewtopic.php?f=49&t=11498
kevins exotuintje

15 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers