Ensete ventricosum "Perrieri"

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Ensete ventricosum "Perrieri"

Berichtdoor Hitch op 17 nov 2014 12:18

In het voorjaar heb ik deze bij een bestelling bijgekregen als cadeau. Toen ik hem vorige week mee in de verwarmde serre plaatste en de plant eens goed bekeek verbaasde ik mij toch wel over 2 zaken.
1) Amper gegroeid voor een Ensete te zijn
2) 2 zijscheutjes aan de plant

Maakt de perrieri zijscheuten of mag ik er van uit gaan dat het hier eigenlijk gewoon om een Musella lasiocarpa gaat? Hoe langer ik erover denk en de plant bekeken heb hoe meer ik dat denk. Hij heeft ook dat hele fijne roodkleurige lijntje rondom de bladrand zoals een Musella dat heeft.
Een foto had misschien wat meer duidelijkheid gegeven maar de plant staat achterin de serre bij de droog te houden planten dus ik kan er niet meteen aan zonder eerst 40 andere planten te moeten uit de weg halen,... geen optie dus.

In elk geval is het geen verlies of pech aangezien ik de plant cadeau heb gekregen en omdat de plant die ik al 7 jaar had en waarvan ik de zijscheuten ieder jaar heb verwijderd en weggegooid momenteel in bloei staat en dus toch gaat afsterven.
Hitch

156 bedankjes

Re: Ensete ventricosum "Perrieri"

Berichtdoor arpad veldhuis op 20 nov 2014 06:49

er was al eens een stukje over geschreven
viewtopic.php?f=35&t=6431
ik ben niet verslaafd,ik hebt gewoon teveel planten
arpad veldhuis

57 bedankjes

Re: Ensete ventricosum "Perrieri"

Berichtdoor Hitch op 20 nov 2014 11:30

Heeft niets te maken met mijn vraag maar goed...
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers