Grootte bladeren Musa Sikkimensis Red Tiger en Musa Basjoo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Grootte bladeren Musa Sikkimensis Red Tiger en Musa Basjoo

Berichtdoor DianaM op 26 mei 2015 00:09

Beste palmvrienden. Mijn tuin is maar klein en daarom wil ik graag weten welke van de twee Musa's, de Sikkimensis Red Tiger of de Basjoo de grootste bladeren heeft. Gezien de plek waar ze moet komen, zou de Sikkimensis Red Tiger de voorkeur hebben, mits de bladeren niet groter zijn dan de Basjoo. Alvast bedankt voor het advies.
DianaM

0 bedankjes

Re: Grootte bladeren Musa Sikkimensis Red Tiger en Musa Basj

Berichtdoor p e t e r op 26 mei 2015 08:13

De bladeren zijn vergelijkbaar.
Basjoo is iets winterharder ondergronds. Sikkemens zijn bladeren zijn dan weer wat steviger waardoor ze minder snel scheuren.

Wil je een kleinere banaan dan is de ensete lasiocarpa een optie.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Sharon-vds op 26 mei 2015 16:31

Hier zijn de bladeren van de sikkimensis meestal groter dan die van de basjoo, maar het is nou niet dat ze dubbel zo groot zijn hoor ;-) En als je een hele kleine tuin hebt dan is de lasiocarpa inderdaad een betere optie. Maar mijn tuintje is ook maar 70 vierkante meter en daar staan toch behoorlijk wat bananen in ;)
Sharon-vds

18 bedankjes

Berichtdoor DianaM op 26 mei 2015 21:23

Dank jullie wel :D Ik denk dat de Lasiocarpa geen optie voor me is omdat ze in pot buiten moet overwinteren en minder vorstbestendig is dan de Basjoo (of Sikkimensis) die ik nu nog heb.
@Sharon: Mijn tuin is echt een postzegel en heeft ongeveer de helft van jou tuin.
Waar mijn Basjoo vorig jaar stond, konden we onder de bladeren lopen. Nu vertoont mijn Basjoo amper groei. Al meer dan een maand maar 2cm. Wil me dus oriënteren als ze alsnog de geest geeft. :(
Laatst bijgewerkt door DianaM op 26 mei 2015 21:34, in totaal 1 keer bewerkt.
DianaM

0 bedankjes

Berichtdoor jos944 op 26 mei 2015 21:33

Mussella Lasiocarpa is een dwergbanaan.
Wordt over het algemeen niet groter dan 120 tot 150 cm.
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944

135 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 26 mei 2015 21:33

Lasiocarpa zal maximum 75cm worden. Wel ontstaan er vaak meer scheuten onderaan.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor DianaM op 26 mei 2015 21:37

Dank jullie. Dan is dat zeker geen optie. :( Zal te veel ruimte innemen. Uiteindelijke doel is dat ik er weer onderdoor kan lopen zoals bij mijn Basjoo vorig jaar.
DianaM

0 bedankjes

Berichtdoor Sharon-vds op 27 mei 2015 08:55

DianaM schreef:Dank jullie wel :D Ik denk dat de Lasiocarpa geen optie voor me is omdat ze in pot buiten moet overwinteren en minder vorstbestendig is dan de Basjoo (of Sikkimensis) die ik nu nog heb.
@Sharon: Mijn tuin is echt een postzegel en heeft ongeveer de helft van jou tuin.
Waar mijn Basjoo vorig jaar stond, konden we onder de bladeren lopen. Nu vertoont mijn Basjoo amper groei. Al meer dan een maand maar 2cm. Wil me dus oriënteren als ze alsnog de geest geeft. :(

Hier is ook nog amper groei hoor, net 1 blad aan het uitrollen, terwijl vorig jaar alles volop in blad stond. Ik denk dat het gewoon nog te koud is om goed te gaan groeien. Sinds gisteren staan ze eindelijk terug in de volle grond, dus misschien gaan ze daar beter groeien ;)
Sharon-vds

18 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers