AIREMULP schreef:Spintvrij houden vind ik een groter probleem . Maakt hij makkelijk pups en bloeien die ook binnen een jaar als je die oppot ?
Als ze een knop ontwikkellen in de winter , zet die dan door of gaat die door de korte dagen verloren ?
edwin
Precies, spintvrij houden. Regelmatig even wat van je favoriete middeltje eroverheen en het moet goed komen denk ik.
Pups komen vanzelf als de plant wat groter wordt. Meestal een stuk of 3 / 4 voordat de bloei aanzet. Die pups gaan na oppotten ook gewoon bloeien, gewoon vetmesten en het komt goed.
Korte winterdagen weet ik niet zeker of dat impact heeft. Mijn velutina bloeiavontuur vond plaats in oktober, na de lange zomerdagen. In april met een klein plantje begonnen, ik denk dat de timing perfect is geweest.
Maar goed, laat iedereen maar lekker doorpionieren, ik ben ook weer begonnen. Nu heb ik een ieniemienie velutina en ornata zaailingetje staan. Met een beetje geluk heb ik dan van de zomer weer een mooie bloeiwijze. Daarna begint het zaadjes gepeuter weer.