Ik begrijp het niet. Ik heb enkele canna’s die ik gekocht heb in februari op 1 maart opgepot en er is nog steeds nog niets te zien. Kan toch niet dat het zo mang duurt toch?
Hoi Orod, knollen al bekeken? In relatief droge aarde opgepot? Knol loopt nl ook uit zonder aarde. Verder indien ze buiten staan is er maar 1 echte lekkere temperatuur week geweest tot nu toe waardoor ook mijn Canna's pas nu 1e teken van leven vertonen, en die zijn volledig doorworteld. Ik zou ff kijken, te nat opgepot kan nl ook snel rot optreden.
Orod, een knol is een knol, eerste leven zit in de knol dus groeit het zitten er wat begin wortels aan, deze komen makkelijk terug. Soort van Rhizoom als bij bananen. Ik had al lang gekeken. Onthoud, knol hard is "plant " in leven. Ik geef pas water boven de 15C en als ik iets boven de grond zie komen. Zonder wortels heeft een knol toch geen water nodig?
hier komen de canna's in pot en de canna's die in de volle grond in de zon staan nu 5 a 8cm boven de grond. De canna's in de schaduw zijn echt nauwelijks puntjes te noemen. De grond moet ook flink opwarmen voordat deze beginnen te groeien....Id zoland de knollen hard zijn komen ze wel op.....
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Ik heb knollen die buiten in de koude volle grond staan die al zijn uitgelopen en ik heb knollen die al weken binnen lekker warm staan die nog niks doen.