yme schreef:Hoi Hans,
Heb ik totaal niet aan gedacht... Maar ga ik alsnog doen.![]()
Als deze tweede plek er niet had gezeten was ik eigenlijk wel positief geweest over een goede afloop. Ik zie nu duidelijk dat de wortels aan de zijkant van de voet/rhizoom (wat is het eigenlijk?) groeien en er is genoeg voet/rhizoom over om nieuwe wortels te groeien.
Maar ja, dat gat... dat is minder fraai...
Kan ik verder nog iets aan dit gat doen? Insmeren met "iets" antibacterieel/anti-schimmel?
Overigens is de plant op dit moment verre van dood gezien de groei afgelopen nacht:
Nu eerst indrogen..
Hoi Yme, goede actie! Echter ik zie een plant ook als een levend wezen. zit er dus iets wat er niet hoort maar uiteindelijk functioneert alles nog wel, maar eigenlijk niet goed zou ik na zover al te zijn gegaan dit rottend gat ook verwijderen van onder af naar de buitenkant blad snijdend om alleen nog wit te zien. Blad heb je toch niet nodig

Nu komen we op het punt waar ik naar geinteresseerd was, namelijk een gezonde kern en een stuk uit het "semi" gezonde rhizoon snijden.....! Dit zou betekenen dat je een gezonde plant behoud maar ook kans op pups doordat deze vormen aan het rhizoom?!.... Ook een onbekende wereld voor deze gast die makkelijk snijdt maar dit voorval nog niet heeft meegemaakt.
Maw, zou het een levend wezen zijn..... zou je de rotte plek laten zitten en dichtnaaien en hopen dat het vanzelf weggaat? Dat speelt er nu bij het zien van je Maurelli .
Je hebt zo wie zo een plant welke groeit, zelfs met het rottende gat,
Ik denk dat een rottende plek NOOIT vanzelf weggaat met levend vochtig gezond weefsel ernaast,
Suc6 in je eigen overwegingen, ik heb slechts een gedachte/mening

Groet Hans