Musa Zebrina vraagje

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa Zebrina vraagje

Berichtdoor veronique op 30 apr 2012 22:02

Hoi,

sinds enkele weken heb ik een Mua Zebrina in bezit.Deze staat nog in de serre maar nu is het probleem dat de bladeren ervan dichtvouwen.Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes

Re: Musa Zebrina vraagje

Berichtdoor prutser 2 op 30 apr 2012 22:21

ja dat heb ik dus ook,,maar alleen als de zon staat te branden op het glas, heb meerdere bananen staan in de serre,dat dichtvouwen is om dan zo weinig mogelijk vocht te verdampen,ze maken dus hun opervlakte kleiner,,zou dus meer vocht in de serre toelaten,ik zelf maak de tegels regelmatig nat als de zon schijnt ,zo zorg ik dat het redelijk vochtig blijft,,en let er op dat de temp niet te hoog oploopt,,35 graden heb je zo te pakken,,,mvg,,paul,,
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: Musa Zebrina vraagje

Berichtdoor veronique op 30 apr 2012 22:33

Bedankt voor de hulp ermee.
Dacht dat het aan water te kort in combinatie met de warmte ging maar was er bijlange niet zeker van,dan maar beter hier even vragen dan zelf wat te zitten uittesten en uiteindelijk de plant kwijtspelen.
Vandaag hadden we de deuren in de serre open gezet en extra gesproeid om het toch vochtiger te houden.
Vanaf wanneer zouden we deze eigenlijk buiten mogen zetten in een pot?Wel in half schaduw dan.
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes

Re: Musa Zebrina vraagje

Berichtdoor veronique op 04 mei 2012 21:19

Had deze 4 dagen geleden uit de serre in halfschaduw gezet maar de bladeren zijn nog steeds hetzelfde,hoe lang kan dit duren voordat de bladeren zich terug open vouwen?
Zo staat hij er dus momenteel nog altijd:
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
veronique
 
Berichten: 1182
Geregistreerd: 08 jul 2011 20:21
Woonplaats: Rillaar,vlaams-brabant,België
62 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten