Hoi Dennis, deze vraag is al meerdere keren gepasseerd. Een bloeiende Maurellii is nog niet gebeurt bij mijn weten in de Benelux. Er is toch nog nergens spraak over geweest op verschillende forums... Hoe oud de plant moet zijn weet ik ook niet maar drie jaar lijkt me jong. Ik heb hier nu ook zo'n monster van drie jaar dat aan zijn vierde jaar begint. Hij neemt al serieuze afmetingen aan maar ik denk niet dat die nu al zou bloeien en dat door de nog jonge leeftijd. Dat is toch mijn gedacht, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten dat weet ik niet natuurlijk maar zeg het er toch even bij. Richard (palmgek) op het forum heeft een Maurellii van 5 jaar oud dat nu zijn 6de jaar ingaat, hij is wel niet zo groot doordat die steeds in pot heeft gestaan maar ik denk dat de kans er bij hem wel inzit op bloei dit jaar door de leeftijd van de plant !

We zijn daar natuurlijk allemaal heel nieuwsgierig naar en de foto's van de eerste bloeiende Maurellii zullen dan zeker snel op het forum verschijnen hoor !