Ensete Maurelli vreemde groei

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Ensete Maurelli vreemde groei

Berichtdoor DeLuud op 25 mei 2012 23:48

Mijn Ensete Maurelli vertoont sinds de laatste 2 bladeren een vreemde groei. Nog voordat het ene blad uitgerold was zag ik dat er al een andere doorheen kwam. Toen ik het zag d8 ik dat dit alleen maar goed was en dat ie graag wil groeien.
Het uiteindelijke resultaat is minder mooi. Het nog niet uitgerolde blad is afgescheurd doordat het andere opkomende blad er 'overheen' groeit. Dit nieuwste blad ziet er ook nogal tamelijk iel uit vind ik:

Afbeelding

Afbeelding


Moet ik me hier zorgen over maken of is dit normaal bij een jonge plant? Ook twijfel ik of grasbemesting wel nuttig/voordelig is in een pot?
DeLuud
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 maart 2012 11:35
1 bedankjes

Re: Ensete Maurelli vreemde groei

Berichtdoor Joster op 26 mei 2012 07:16

Hoi,

het zou kunnen komen door overbemesting maar ik vind het wel meevallen. Heb ik zelf vorig jaar gehad waardoor hij 3 bladeren tegelijk er uit wilde gooien en heel de boel kapot scheurde.

Gewoon even niet meer mesten en dan komt het vanzelf weer goed 8-)
Joster
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 22 okt 2011 23:10
Woonplaats: Bergen op Zoom
10 bedankjes

Re: Ensete Maurelli vreemde groei

Berichtdoor arjan op 26 mei 2012 07:55

Heb je toevallig ook kunstmest gebruikt ?
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 26 apr 2011 17:25
Woonplaats: Hengelo ov
5 bedankjes

Re: Ensete Maurelli vreemde groei

Berichtdoor DeLuud op 27 mei 2012 12:07

Nee heb alleen organische mest gebruikt. Wat koemestkorrels, bloed en beendermeel. Kan ik hier ook teveel aan geven in pot?

Zal de plant voorlopig ff met rust laten op water na en ff kijken wat ie doet. Thnx!
DeLuud
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 maart 2012 11:35
1 bedankjes

Re: Ensete Maurelli vreemde groei

Berichtdoor Olie1605 op 27 mei 2012 12:11

hoi

Heb dit ook al gehad, is gewoon een slechte groei van een blad, maar volgende zal beter zijn hoor. Kan zijn van het weer geweest of van zoveel factoren. In dat geval help je best zelf zoals je gedaan hebt. Of je laat het gewoon, dan groeit dit er ook wel uit.
Olie1605
 
Berichten: 840
Geregistreerd: 01 nov 2009 20:44
Woonplaats: Zwijnaarde
55 bedankjes

Re: Ensete Maurelli vreemde groei

Berichtdoor DeLuud op 27 mei 2012 12:30

Hij heeft er wel zin in groeit als een speer op zich dus gaat goed komen we hebben er hoop op!
DeLuud
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 maart 2012 11:35
1 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten