alocasia zebrina reticulata

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: alocasia zebrina reticulata

Berichtdoor shusui op 02 jul 2012 16:04

Misschien wel, maar ik hou ze toch maar binnen om ze goed aan de groei te houden.
Van de moment dat ik reserve heb probeer ik hem in volle grond (in de zomer he).

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 03 jul 2012 00:00

Ziet me er een specialeke uit :thumb_up:
Knap, veel plezier ermee ;)

Grtz, J-M
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor roosje op 31 jul 2012 23:48

Heb deze onlangs ook aangekocht in een tuincentrum en vond en vindt het toch nog iets speciaals. Bij mij staat hij wel buiten maar dan ook niet in de volle zon. Enkel de ochtend heeft hij de eerste zon op hem. Zijn laatste blad heeft wat verbrandingsverschijnselen maar is nu toch begonnen met het aanmaken van een nieuw blad, volgens mij heeft de plant zich eerst wat moeten aanpassen en komt het wel goed. Ik denk als de temperaturen gaan zakken onder de 15 graden dat ik de plant ook maar naar binnen zal halen...
roosje

3 bedankjes

Berichtdoor roosje op 08 dec 2012 21:31

Mijn plant laat zijn laatste 2 bladeren hangen tot ze wegkwijnen. Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Teveel water of toch te weinig? Ik geef hem éénmaal in de week water van de kraan... Ik wil deze speciale plant niet kwijt geraken. Staat in mijn keuken bij een temperatuur van 15 tot 20 graden... Hopelijk weten jullie raad voor mij...
@Shusui: Hoe is het met u plant, hoe heb jij hem voorlopig al kunnen overwinteren...?
roosje

3 bedankjes

Berichtdoor shusui op 08 dec 2012 23:50

Hier doen ze het nog heel goed (heb 2 planten staan) , ze hebben elk nog 5 mooie bladeren en ze groeien heel goed.
Ze hebben tot een week op 2 geleden in de veranda gestaan tot het daar te koud werd (10°C)
Nu staan ze in de woonkamer, vrij warm (24°als de kachel aan is) en heel droge lucht en ze blijven het goed doen.

Ik lees dat jij ze buiten gezet had, wanneer heb je ze binnen gehaald ?
Heb je ze verpot naar een (te ) grote pot ?
Of overbemest mss ?
Ik zou hem zo licht mogelijk zetten (in de winter is er toch weinig licht) en niet te veel water geven ,enkel een beetje als de grond echt droog is (met vinger in pot voelen ! ).
De temperatuur is goed maar de groei (herstel) zal beter zijn als je ze warmer kan zetten.

Gr,
Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor roosje op 09 dec 2012 23:38

Ik heb mijn plant al héél vroeg binnengehaald (eind oktober) en steeds maakte de plant regelmatig nieuwe bladeren aan. Maar nu staat hij stil en is het laatste blad ook sinds vandaag naar beneden gaan hangen. Als het laatste blad weg is, hoe kan hij dan nog een nieuw aanmaken want het nieuwe komt toch uit zo'n stamgedeelte... Hij krijgt regelmatig water en geen bemesting gedaan sinds ik de plant heb..De pot is ook zeker niet te groot...Ik ga de pot er eens voorzichtig afhalen om te zien hoe de wortels zijn......
roosje

3 bedankjes

Berichtdoor roosje op 09 dec 2012 23:43

Effe gekeken, en toch blijkbaar te droog gestaan... Nu met zijn voetjes in het water gezet zodat hij water kan opslorpen...Dat zal de reden waarschijnlijk zijn dat de bladeren wegkwijnen. Is soms moeilijk in te schatten wanneer ze water nodig hebben...We zien wel....
roosje

3 bedankjes

Berichtdoor shusui op 10 dec 2012 02:20

Te droog is veel beter dan te nat hoor ;)

Ik zou nu ook weer niet teveel water geven, als ie maar 1 blad meer heeft verdampt hij ook niet zoveel, dus een kletsnatte kluit kan hij nu ook wel missen. Gewoon een beetje water geven, en als de groei er in zit is het goed, dan mag je wat meer geven.

Post anders eens een foto van de plant, dan hebben we toch een beter idee hoe hij er bij staat.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor roosje op 29 dec 2012 17:41

Goed nieuws...... :D
Sinds 2 dagen is er een nieuw blad uit het laatste overblijvende blad gekomen...
Nu maar hopen dat de plant zijn bladeren blijt behouden zodat ze er terug wat fraaier uit gaat zien...
Kga proberen om er eens een foto van te plaatsen...
roosje

3 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten