Banksia serrata

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Banksia serrata

Berichtdoor Hitch op 12 apr 2013 18:10

Had deze vorig jaar op de ruilbeurs bij Canna banana gekocht en ter overwintering in de serre gezet op 7-8°C. Ongeveer een maand later begon ik te zien dat de plant leek uit te drogen hoewel ik hem licht vochtig hield en de RLV bijna constant op 80-90% zat. Ondertussen is al het blad totaal verdroogt en dor. Ik heb hem buiten gezet omdat ik er van uit ga dat hij dood is. Zal nog wel zien binnen een paar weken of die al dan niet nog wil vertrekken maar vrees er voor.
Is die aangehouden minimumt° te koud geweest? Zijn er nog mensen met deze plant en hoe overwinteren jullie hem dan?

Mij was gezegd deze hetzelfde te overwinteren als een Protea en mijn Protea ziet er schitterend uit en lijkt mij zelfs wat gegroeid te zijn al zijn de nieuwe blaadjes wel een beetje kleiner.
Hitch

156 bedankjes

Re: Banksia serrata

Berichtdoor yvdr op 12 apr 2013 18:21

Mijn banksia,die in een onverwarmde veranda overwinterde, heeft hetzelfde symptomen gehad: bladeren verdroogd en dor. Zat geen leven meer in en heb hem bijgevolg weggegooid. Wellicht te koud gehad?
yvdr

0 bedankjes

Re: Banksia serrata

Berichtdoor Hitch op 12 apr 2013 18:37

Ik dacht nogthans dat deze zelfs kortstondig een graadje vorst probleemloos moesten doorkomen.
Weet het ook niet maar begin er niet meer aan.
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten