Nelumbo n. Komarovii

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Nelumbo n. Komarovii

Berichtdoor Robbertvantil op 06 aug 2013 08:10

Hoe is dit project verder gegaan? Is het nog gelukt?
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven

6 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 13 aug 2013 22:39

Hmm, 't zal voor volgend jaar zijn. Ik heb momenteel nog geen wortelstok van een komarovii kunnen vinden. Voorlopig staat er dus (tijdelijk) een mooie,roze waterlelie in.
Peter
P1020218.JPG
P1020218.JPG (115.92 KiB) 3405 keer bekeken
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 14 aug 2013 17:52

Amaai Peter.

Dat is inderdaad een mooie oranjerie en met voldoende hoogte bovendien.

Ik weet dat ze inderdaad in bepaalde botanische tuinen buiten staan in de zomer. Wat er dan meestal niet bijgezegd wordt is dat het water, in sommige gevallen, verwarmd wordt.

Ik geloof dat Sven er ook wel ervaring mee heeft.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 14 aug 2013 18:53

Hoi Peter,
Ik weet dat er nogal wat onduidelijkheid bestaat omtrend de winterhardheid van de Komarovii. Het was de bedoeling om ze de eerste winter in de verwarmde serre te halen en indien ik rhizoom genoeg heb wat te 'testen'.
Ik ken op het ogenblik maar twee personen die ze hebben en dat is Alexander (die helaas voorlopig geen overschot heeft) en Sven (die ik reeds enige tijd geleden een mailtje heb gestuurd maar waar ik nog geen antwoord van heb ontvangen). Veel ervaringen zijn er zowiezo niet blijkbaar.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor ruudlars op 15 aug 2013 08:24

Hallo
je kan ook zaden kopen vd Lotus
gr. Ruud :thai:
ruudlars
Bedrijven

5 bedankjes

Berichtdoor Peleroly op 15 aug 2013 09:12

Ruud,
Vorig jaar heb ik ze proberen te zaaien en inderdaad dat gaat ook. Al snel had ik kleine plantjes maar na enkele blaadjes hebben ze de geest gegeven. Ik had het nog wel eens willen proberen maar ben daar voor dit jaar te laat mee. De wortels zouden nu nog onvoldoende tijd hebben om groot/sterk genoeg te worden om deze winter in rust te gaan.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 18 aug 2013 05:16

Peleroly schreef:Hoi Peter,
Ik weet dat er nogal wat onduidelijkheid bestaat omtrend de winterhardheid van de Komarovii. Het was de bedoeling om ze de eerste winter in de verwarmde serre te halen en indien ik rhizoom genoeg heb wat te 'testen'.
Ik ken op het ogenblik maar twee personen die ze hebben en dat is Alexander (die helaas voorlopig geen overschot heeft) en Sven (die ik reeds enige tijd geleden een mailtje heb gestuurd maar waar ik nog geen antwoord van heb ontvangen). Veel ervaringen zijn er zowiezo niet blijkbaar.
Peter

In het voorjaar heeft www.nymphaion.de ze ook. Werner van Nymphaion heeft ze trouwens ooit in Europa geintoduceerd. Wel de zaden van de hortus botanicus in Vladivostok. En daar in de buurt groeien ze in het wild.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten