psychotria elata

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

psychotria elata

Berichtdoor fordbully op 03 feb 2014 15:08

Zijn deze ergens te koop of mogen enkel de zaden ingevoerd worden, las dat deze met uitsterven bedreigd zijn.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Re: psychotria elata

Berichtdoor draco op 03 feb 2014 16:33

Planten of dieren die met uitsterven zijn bedreigd, betekent doorgaans goed nieuws voor de handel :mrgreen:
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 03 feb 2014 21:25

ja maar zaden zijn wel beschikbaar, vroeg me af als de planten ook te koop worden aangeboden
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor draco op 03 feb 2014 21:47

Misschien kan Rob een stek voor je meenemen. Ik las dat hij volgende maand afreist naar Costa Rica ;)
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 03 feb 2014 21:52

Als ze met uitsterven zijn bedreigd, dan kan Rob beter een stek meenemen NAAR Costa Rica :shock:
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 03 feb 2014 22:13

ik las net dat door de ontbossing van het regenwoud deze dus op de lijst van bedreigde soorten staat, dus zal er ook geen zaad meer uitgevoerd mogen worden denk ik dus Rob kan idd een stek meenemen dan ja ;)
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor draco op 04 feb 2014 02:16

Misschien is Clitoria ternatea een leuk alternatief ;)
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 04 feb 2014 09:08

Mijn God, dat plantje bestaat echt.... De natuur blijft je verbazen....

Afbeelding
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 04 feb 2014 18:51

fordbully schreef:ik las net dat door de ontbossing van het regenwoud deze dus op de lijst van bedreigde soorten staat, dus zal er ook geen zaad meer uitgevoerd mogen worden denk ik dus Rob kan idd een stek meenemen dan ja ;)

Er mag ook geen planten meegenomen worden, geen zaad en ook geen stekjes van bedreigde plantensoorten. Als Rob verstandig is zal hij dit risico niet nemen anders is er een kans dat hij de planten kwijt raakt en een proces verbaal opgelegd krijgt.
Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... tensoorten

Ik zet de link toch even er bij voor diegene die denken dat een stek wel mag. Hoe het zit met een plant meenemen naar een land van herkomst heb ik geen idee. Is het de moeite?

Waarom wil je zo nodig een bedreigde plant, er zijn toch zat alternatieven?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten