Twee nieuwe aanwinsten..

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Twee nieuwe aanwinsten..

Berichtdoor Plien22 op 26 mei 2014 18:55

@Etienne, is ook een mooie plant toch?! Ben blij dat Rene de naam er van weet want ik had je niet kunnen helpen, ik sta nog zeer in de kinderschoenen wat exoten betreft.. :oops:

Ik heb al wel het virus, dus de rest komt vanzelf.. :lol:

@ Rene, thanx!
Laatst bijgewerkt door Plien22 op 27 mei 2014 07:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Plien22

34 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 26 mei 2014 20:40

Hi Plien 22,
Cordyline indivisa dat word echt een mooie plant , heb hem eens in het groot gezien , en dat is om wow van te zeggen , let er wel op dat de meeste Cordylins niet te nat mogen staan ,vooral in de winter zeer droog houden , hoe kouder ,hoe droger , een potgrond maken dat veel water doorlaat :thumb_up:

René , bedankt voor de bevestiging van de naam :thai:

mvg

Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor Plien22 op 27 mei 2014 07:24

@Etienne, dat brengt me dus tot de volgende vraag:
Moet ik de Cordyline binnen halen als het(zoals nu... :( ) dagen achter elkaar regent?
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat ze daar niet tegen kunnen... :?:
De eerste paar dagen deed ik hem steeds naar binnen bij iedere regenbui maar dat lijkt me toch wat overdreven toch?

Groetjes,
Paulien
Plien22

34 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 27 mei 2014 11:25

Beste Paulien ,
Nee nee , dat moet ge niet doen dat heen en weer sleuren ,niet goed voor de plant en ook niet goed voor de rug :o
ik doe het volgende al jaren voor planten die niet te nat mogen staan ,neem een stuk plastiek , (ik heb het gemaakt van een lege potgrond zak )snij die open en knip er een cirkel uit met in het midden een gat ingeknipt + een knip van buiten naar binnen (zie op foto )
Hang deze er rond de stam met een wasknijper, het is een soort regen jas voor de pot , alle regen loopt nu mooi langs de pot en onderaan kan nog lucht aan ,deze manier gebruik ik nog voor andere planten , simpel en gemakkelijk aan te brengen .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In de herfst of strenge winter gaat de plant naar binnen vorst vrij of tijdens de herfst ergens kort tegen het huis onder een oversteek dat de pot ook niet kan beregend worden met eventueel gebruik van de plastiek regen jas :) In de winterperiode probeer ik ze zo droog mogelijk te houden

Grt
Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Berichtdoor Plien22 op 27 mei 2014 15:09

Super Etienne, wat een simpele en doeltreffende oplossing.. :thumb_up:
De mijne heeft inmiddels ook een mooi kapmanteltje gekregen... :P
Plien22

34 bedankjes

Berichtdoor Gouden HandPalm op 27 mei 2014 15:17

Toffe oplossing ook voor palmen in kuip die droog moeten staan (zoals bv. de Nannorrhops arabica).

:thumb_up: Etienne!
Gouden HandPalm

88 bedankjes

Berichtdoor Plien22 op 27 mei 2014 19:24

Inmiddels staat hij weer binnen, werkte toch niet zo goed, omdat er nog geen hoge(re) stam onder zit.
Dus het plastic ging over de rand van de pot weer iets naar beneden.. :cry:
Plien22

34 bedankjes

Berichtdoor asiantjen op 27 mei 2014 20:10

Spijtig , :o misschien gebruik je te zachte plastiek ,ik gebruik meestal wat harde plastiek of een stuk vijverfolie , dat waait ook niet zo naar omhoog bij wind .
Na het slechte natte weer vouw ik het op en steek het tussen de rand van de binnen en buiten pot , zo blijft alles netjes bijéén tot je het weer nodig hebt bij veel regen weer . :thumb_up:

Deze tip kan je bij palmen en veel andere planten gebruiken ;)

Grt

Etienne ;)
asiantjen

63 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten