stadium van Medinilla magnefica

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

stadium van Medinilla magnefica

Berichtdoor Selva op 07 sep 2014 10:02

Ben ik weer met een vraag... ;) Elke keer als ik een vraag hier heb dan word ik zo goed geholpen met nuttige adviezen. Ik heb altijd veel vragen over mijn planten en ben zo blij dat ik ze hier kan stellen! Hoop niet dat het irritant is, anders lees ik het graag..

Ik heb gisteren twee medinilla's gekregen.

De ene is duidelijk aan het bloeien, zie foto 1. Maar de ander heeft knoppen (foto 2 en 3) en ik vraag me af in welk stadium deze zich bevindt. Gezien de tijd van het jaar (de medilla bloeit tot ongeveer eind aug) zou je zeggen dat ze juist uitgebloeid is. Alleen ik heb het idee dat dit knoppen zijn die nog tot bloei komen zoals in foto 1. Misschien dat bij de kweker bepaalde omstandigheden zijn nagebootst waardoor ze nu 'denkt' dat het voorjaar is en nog tot bloei gaat komen? Dit maakt haar natuurlijk wel aantrekkelijker voor de verkoop.

Weet iemand hoe dit zit?

Stel dat het nog bloemen worden nu, is dat dan niet veeeeeel te laat in het jaar? Heeft dat geen gevolgen voor de volgende bloeiperiode?

Hoop dat iemand ervaring hiermee heeft

Alvast bedankt!
Foto0712.jpg
Foto0712.jpg (76.93 KiB) 1636 keer bekeken

Foto0711.jpg
Foto0711.jpg (83.45 KiB) 1636 keer bekeken
Foto0710.jpg
Foto0710.jpg (95.06 KiB) 1636 keer bekeken
Selva

1 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten