Nelumbo in bloei

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Nelumbo in bloei

Berichtdoor Peleroly op 02 okt 2014 21:55

Luc,
Ik heb er al aan gedacht om hem zo wat bij te verwarmen maar voor één plant vind ik het wat overdreven en bovendien zou ik niet weten waar ik die panelen zou kunnen leggen zonder dat ze een storend element in het landschap worden...
Toch bedankt voor de tip :thumb_up:
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 03 okt 2014 06:20

Mooi dat de lotus populair aan het worden is! Wat betreft verwarming, ik gebruikte bij mij eerste lotus een gewone aquarium heater. De Nelumbo stond tegen een warme schuurmuur in een ingegraven bak met 50 cm klei en 20 cm water.
Van eind april tot september verwarmde ik het water op 18 a 20 graden. De 20 graden was in de zomermaanden.
Hij had us altijd warm water in de groeiperiode. Bloemen in augustus en spetember.

In de winter werd er niet verwarmd, de plant is dan toch in winterust diep in de modder.

Was in de jaren 90 op mijn oude adres hier in Leidschendam.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 03 okt 2014 06:21

Alexander schreef:Mooi dat de lotus populair aan het worden is! Wat betreft verwarming, ik gebruikte bij mij eerste lotus een gewone aquarium heater. De Nelumbo nucifera stond tegen een warme zonnige schuurmuur in een ingegraven bak met 50 cm klei en 20 cm water.
Van eind april tot september verwarmde ik het water op 18 a 20 graden. De 20 graden was in de zomermaanden.
Hij had us altijd warm water in de groeiperiode. Bloemen in augustus en spetember.

In de winter werd er niet verwarmd, de plant is dan toch in winterust diep in de modder.

Was in de jaren 90 op mijn oude adres hier in Leidschendam.

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten