Crinum hildebrandtii ''Madagascar''

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Crinum hildebrandtii ''Madagascar''

Berichtdoor s.janssen op 10 jan 2015 00:59

Iemand ervaring met dit soort in de volle grond?
Ik heb 2 jonge planten staan van dit soort maar vorig jaar deden ze weinig in pot, misschien dit jaar maar is wat groter zetten en meer zon geven. Nu las ik dat veel Crinum ook in volle grond gekweekt kunnen worden.

Iemand ervaring?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Crinum hildebrandtii ''Madagascar''

Berichtdoor rudiHo op 11 jan 2015 15:17

heb geen ervaring met deze soort in NL. Heb hem waarschijnlijk wel onlangs in zijn natuurlijke omgeving gezien. Staat in het regenwoud, behoorlijk vochtig en donker op plekken met redelijk veel humus. Soms wel aan de rand van kleine open plek doordat een enkele niet te grote boom is omgevallen.
Interessant om die eens hier te proberen.
Bijlagen
MDG_0417DSC.JPG
MDG_0417DSC.JPG (106.45 KiB) 2410 keer bekeken
rudiHo

1 bedankjes

Re: Crinum hildebrandtii ''Madagascar''

Berichtdoor s.janssen op 11 jan 2015 16:18

Kan wel kloppen ja, de moederplanten waar ze vanaf komen leken wel wat groter dan op jou foto. Ze krijgen ook een soort steentje naast de plant wat weer jonge planten oplevert. Mocht ik genoeg planten over hebben is het zeker interessant om uit te testen in volle grond.

In welk gebied heb je de foto genomen?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Exotische bloemen en planten