Amorphophallus titanum van Tropica Flora

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Amorphophallus titanum van Tropica Flora

Berichtdoor Tropica Flora op 15 maart 2015 15:36

Goedemiddag Palmvrienden :thumb_up:

Ik wilde hier eventjes wat van de Amorphophallus titanum laten zien, een prachtige plant uit het geslacht van de aroiden. Deze tropische plant heeft de afgelopen jaren al veelvuldig het nieuws gehaald met zijn imposante bloem en de bijbehorende geur.

De zaden hiervan zijn vaak nog niet zo eenvoudig te verkrijgen maar als je eenmaal vers zaad in handen hebt kiemt het erg eenvoudig!

Verse Amorphophallus titanum zaden
Afbeelding

Op 25-30 graden in licht vochtige perliet vormt zich binnen 3 daagjes al een mooi worteltje
Afbeelding

Binnen enkele weken ontwikkelt dit zich tot een sprietje boven de grond welke uiteindelijk de werkelijke steel van de Amorphophallus titanum met het blad vrij laat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk ontvouwt het blad zich en kan de Amorphophallus titanum in zijn volle glorie worden aanschouwd.

Afbeelding

Hopelijk vonden jullie het leuk om dit korte stukje over de Amorphophallus titanum en mijn ervaring tot nu toe met deze prachtplant te lezen!

Een fijne zondag toegewenst!
Neem eens een kijkje op http://www.TropicaFlora.nl
Avatar gebruiker
Tropica Flora
Bedrijven
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 21 feb 2013 23:44
Woonplaats: Eindhoven
15 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum van Tropica Flora

Berichtdoor ludo op 22 maart 2015 12:09

Wat een gave plant zeg :o
ludo
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 07 dec 2013 12:57
1 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum van Tropica Flora

Berichtdoor Tropica Flora op 22 maart 2015 18:43

Zeker, ik vind het zelf een prachtige plant en ben blij dat ik er zelf een 4tal heb en de zaden kan aanbieden zodat meer mensen ook van deze prachtplant kunnen genieten!
Neem eens een kijkje op http://www.TropicaFlora.nl
Avatar gebruiker
Tropica Flora
Bedrijven
 
Berichten: 338
Geregistreerd: 21 feb 2013 23:44
Woonplaats: Eindhoven
15 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten