Hierop post regelmatig een Nederlander die redelijk wat heeft zitten te experimenteren met Passiflora op hydrocultuur en hier ook leuke resultaten mee haalt (regelmatig bloemen en vruchten). De hoeveelheid passiflora's en hybrides die hij heeft staan is gigantisch. Op verzoek heeft hij pas een documentje geplaatst voor de mensen die zelf ook met passiflora's op hydrocultuur bezig willen gaan.
Na lang tobben heb ik nu toch de knoop doorgehakt en de juiste voeding en substraat aangeschaft. Vandaag heb ik mijn eerste passiflora (Een stekje van P. alata x blue moon) overgepot naar een pot met kleigranulaat. Ik hoop dat ik binnenkort snel groei kan bespeuren.

Het afmeten van de juiste hoeveelheid voeding was nogal een karwei aangezien ik de hoeveelheid voeding die ik nodig heb niets voorstelt. Volgens de instructies zou ik met 2x 1,5gr poeder 10 liter voeding kunnen maken, iets wat ik natuurlijk nooit op kan maken. Daarbij mag ik dit weer niet voormengen omdat de voeding reageert en dan neer slaat. Ik heb dit min of meer omlaag geschaald naar 0,1 gr waarbij ik uitkom op iets meer als 600ml voeding, en nu maar hopen dat ik dit goed heb gedaan