Tibouchina urvilleana

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Tibouchina urvilleana

Berichtdoor danborst op 25 dec 2014 16:23

Hoi,

Vandaag, eerste kerstdag, staat mijn Tibouchina urvilleana buiten nog steeds prachtig te bloeien (zie fotootje dat ik vanmorgen maakte). Hoewel ik hem bij toeval kreeg middels een foute opgemaakte bestelling, ben ik blij met deze plant die ik al meer dan 10 jaar heb. Kan goed tegen lagere temperaturen. Dat blijkt nu ook weer. Nog geen echt winterweer gehad en ze bloeit gewoon door. Is niet winterhard, kan wel enkele graden vorst verdragen. Bladeren zijn dan weg of deels weg en bevroren. Het hout kan iets meer hebben. Is makkelijk weg te zetten in koude ruimte die niet erg licht hoeft te zijn. Garage of zo. Makkelijk terug te snoeien ook. Dat kan vóór het binnenzetten. Springt in voorjaar altijd weer uit. Kluit niet laten uitdrogen. Bloeit op de nieuwe stengels. Bloei verschijnt vanaf september. Dankbare kuipplant.

Groet, Dan
Bijlagen
Tibouchina 01.jpg
Tibouchina 01.jpg (226.54 KiB) 3682 keer bekeken
danborst
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 31 mei 2013 19:09
1 bedankjes

Re: Tibouchina urvilleana

Berichtdoor Dennis_S op 26 dec 2014 23:26

Ja, deze is erg mooi en blijkt idd erg sterk. Ik ga er volgend jaar ook maar weer eens een aanschaffen nu ik jouw foto zie! Mooi!
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Tibouchina urvilleana

Berichtdoor jos944 op 26 dec 2014 23:28

Ik heb er ook een maar deze heeft elk jaar weer erg veel moeite om te overwinteren.

Hoe doe jij dat?
Met Palmen in je tuin ben je elke dag een beetje op vakantie.

Jos en Saskia tuintje
viewtopic.php?f=49&t=11940
jos944
 
Berichten: 1769
Geregistreerd: 12 mei 2012 10:32
Woonplaats: huizen
135 bedankjes

Re: Tibouchina urvilleana

Berichtdoor dj_embé op 25 mei 2016 18:58

Was net in de lidl. Per toeval zag ik deze daar ook tussen staan voor 99 cent. Kon ik niet laten staan. Wil hem in vaste grond proberen. Maar is niks winterhard. Heb ook nog een grote aarden pot. Misschien ook goed plan. Hoe snel groeit da
Avatar gebruiker
dj_embé
 
Berichten: 756
Geregistreerd: 09 jun 2014 20:59
Woonplaats: Wijchmaal (Peer) Limburg, België
88 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron