tip: probeer de focus van de camera (waar de camera scherp op stelt) te richten op de plant, de achtergrond is scherp in beeld ipv de plant. Veel toestellen hebben opties om de focus-instellingen te wijzigen
Heb er onlangs ook nog één bijgekocht (tuinbeurs Bokrijk). Ik vind ze geweldig...vooral met die mooie witte parel. Nu moet het toch wel lukken dat er bij deze geen parel tevoorschijn komt zeker???? Peter
is dit ook een "gewone" sikokianum zonder de witte witte parel en met die paarse kleuren? Zeker ook een mooie, maarja, welke arisaema vind ik niet mooi
Raymond, Het is een gewone sikokianum. Ik vermoed dat het een foutje van moeder natuur is. Waarschijnlijk zal die volgend jaar weer wel gewoon een mooie parel hebben zoals mijn tweede exemplaar. Wat mij overigens wel opvalt is het feit dat er veel variatie bestaat binnen de soort. Mijn eerste exemplaar heeft een grijs vlekkenpatroon op het blad en de andere is gewoon groen. Zoals je zelf al opmerkte is er blijkbaar ook verschil in de kelkkleur. Peter
prachtige planten, ik heb jammer genoeg nog niet het geluk gehad ze ergens te vinden of anders was ik net te laat of stonden ze veel te duur geprijsd :s