Welke Passiflora kunnen tegen kou?

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Welke Passiflora kunnen tegen kou?

Berichtdoor poohke1 op 12 feb 2010 10:24

http://users.skynet.be/fioridipassione
Deze site geeft een mooi overzicht van de verschillende varieteiten passiebloemen.
Met hun winterhardheid.
Grtz.
Davey.
poohke1

2 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 12 feb 2010 16:37

poohke1 schreef:http://users.skynet.be/fioridipassione
Deze site geeft een mooi overzicht van de verschillende varieteiten passiebloemen.
Met hun winterhardheid.
Grtz.
Davey.

Interssante website! Je hebt je eerste bedankje gekregen van me :)
(bedankjes kan je geven aan een ander lid als je geholpen bent met een forumbericht van hun) ;)

Ik heb de website ook op de linkspagina gezet. (linkerzijbalk onderaan)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor vetinapen op 02 apr 2010 14:28

Beste mannen, en vrouwen natuurlijk ook,

Ely, en Violacea heb ik gehad en hebben beide de vorige winter niet overleefd in een stadstuintje tegen een warme muur. Dus wintervastheid.... is beperkt.

Plantencentrum Exotica in Herenthout
hebben meer dan 100 soorten passiflora's en nog veel meer exoten!

http://www.plantencentrumexotica.com/

groeten vetinapen
vetinapen

0 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 02 apr 2010 14:44

Plantencentrum Exotica in Herenthout
hebben meer dan 100 soorten passiflora's en nog veel meer exoten!

Ik kom er binnenkort en zal er eens op letten ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 02 feb 2013 14:48

Ik heb voor de allereerste keer in 8 jaar een Passiflora de winter doorgekregen (voor zover die al voorbij is natuurlijk). Deze heeft pas zijn bladeren beginnen te verliezen in de laatste week van de voorbije vorstperiode en de stengels zijn nog mooi groen behalve de takuiteinden welke voor een 5 tal cm bruin en ingedroogt zijn geworden. Moeten deze nu in het voorjaar (of nu al) worden afgesneden tot een stukje boven de grond (zoals je met Clematissen doet) of laten jullie het zo en hervat de groei dan normaal vanuit de huidige bestaande stengels? Wat is het beste?
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 02 feb 2013 14:54

Over welke Passiflora heb je het Hitch? Zal er waarschijnlijk een beetje vanaf hangen...

De Passiflora caerulea komt afhankelijk van hoe hard het gevroren heeft gewoon met groene takken de winter door. Hier laten we de takken die groen zijn gewoon zitten. Als deze vlot uitlopen is het alleen maar mooi meegenomen. Hoogstens wordt hij wat teruggesnoeid zodat hij wat ruimte heeft voor jonge uitlopers, maar de dikste takken blijven zitten.

Ik denk dat als je hem helemaal kort snoeit dat hij dan eerst flink veel takken gaat aanmaken en pas later bloeit dan als je de nog groene takken laat zitten.

Hier heeft de Passiflora caerulea afgelopen zomer niet gebloeid, gewoon omdat hij zo ver bevroren was dat hij pas laat op gang kwam en geen enkele bovengrondse tak over had.

Nog voor de mensen die geïnteresseerd zijn, een tijdje terug toen ik op zoek was naar minimum temperaturen van Passiflora kwam ik dit PDFje tegen: http://www.passionflow.co.uk/downloads/ ... ora%20.pdf

Hier staan een hele zooi soorten met minimum temperaturen op. Natuurlijk kan het zijn dat sommige Passiflora kouder overleven afhangend van omstandigheden, maar het is toch een handig PDF.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Hitch op 02 feb 2013 16:11

Ja het zal de soort wel zijn die jij aanhaalt. Gewoon de soort die je tegenwoordig zowat overal vind. Dus dan blijf ik er gewoon af en zie wel wat die doen gaat in het late voorjaar.
Je hebt een bedankje.
Hitch

156 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten