Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor Guy op 03 mei 2010 08:59

Ik heb ooit op het internet een kwekerij in de VS gevonden waar je titanum knollen kan kopen. Voor zover ik me nog herinner aan redelijke prijzen, hoewel er een extra van ca. $ 50 bijkwam voor paperassen :( . Het leek me een vertrouwenswaardige firma (ken helaas de naam niet meer), die moeite doet om gegadigden goed duidelijk te maken dat het hier niet om de eerste de beste plant gaat. Even surfen misschien? ;)

Groetjes, Guy
Guy
 
Berichten: 78
Geregistreerd: 21 jan 2010 12:22
7 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor KevinC op 03 mei 2010 17:33

Hey Guy

Ja, dat bedrijf ken ik.
Ze bieden een paar knollen aan op ebay, alsook de knol waar ik op aan het bieden was.

Ik heb misschien een ander kanaal gevonden om aan een knol te geraken. Als het niet moest lukken probeer ik het weer via ebay. :)

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor lode op 07 jan 2016 12:45

Ik ben opzoek naar een zaadje of bloembol van de reuzearonskelk. Weet iemand waar ik deze kan vinden en kopen ?
lode
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 jan 2016 12:42
0 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor Plantlife op 07 jan 2016 17:45

rareplants.es heeft zaden. Alleen zijn ze nu bezig van eigenaar te wisselen en kan er in Januari niet besteld worden helaas.
Plantlife
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 jan 2014 21:45
Woonplaats: Groningen
17 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor GeL op 07 jan 2016 20:53

Deze heb ik al een paar keer proberen te zaaien met zaden van rareplants.eu.
De kwaliteit van de producten op deze site is altijd uitmuntend, de prijs is evenredig :shock:
Heelaas voor de A. titanum, die is er nooit uit gekomen ;) Om eerlijk te zijn is dit dan ook één van de zeldzame gevallen met deze site die niet succesvol was.

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor s.janssen op 07 jan 2016 23:04

Dit is mijn Amorphophallus titanum, gezaaid voorjaar 2015, plant is nu ruim 70cm en nog steeds in goede gezondheid.

Mochten mensen deze plant zoeken, gelieve met mij in contact te komen. Een goede amorphophallusliefhebber en ervaringsdeskundige kan je helpen aan deze plant. Ook aan andere soorten kan die je helpen. Betrouwbaar!
Bijlagen
IMG_0382.JPG
A.titanum
IMG_0382.JPG (59.93 KiB) 5438 keer bekeken
IMG_0377.JPG
A.titanum
IMG_0377.JPG (92.47 KiB) 5438 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor Atropos op 07 jan 2016 23:24

Dank Sylvan voor je vriendelijke woorden :-)

Ik heb nog een aantal titanum staan, zelfde leeftijd ongeveer als die van Sylvan, aantal hebben inmiddels tweede blad gemaakt, aantal nog niet.

Voor ze een meter of 3 hoog zijn, dan ben je een paar jaar verder. En met de juiste verzorging zijn het niet de moeilijkste planten om te verzorgen. Maar doe je iets verkeerd, dan is het zo afgelopen.

En ik heb vanaf het voorjaar zeker weer een aantal verschillende soorten Amorphophallus te koop. Het is nu voor de meeste soorten Amorphophallus te koud om te versturen, zeker de Indonesische soorten stuur ik momenteel niet op, althans zo lang het vriest.

De snelste manier om mij te bereiken is even een email sturen naar w.g.eijer@gmail.com
Atropos
Bedrijven
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 23 okt 2014 13:53
1 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor peter b op 08 jan 2016 18:48

bij palmeperpaket.de staan er ook op hun website. Geen idee wat de kwaliteit van de planten daar is. Heb er een ganse reeks besteld maar ontvang ze maar als het weer iets beter wordt.

Groeten,
Peter
Groeten,
Peter

Mijn tuintje: viewtopic.php?f=68&t=17770
peter b
 
Berichten: 128
Geregistreerd: 03 jan 2015 14:39
Woonplaats: Gent
15 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor Plantlife op 08 jan 2016 22:36

zadengigant.nl - 9,95 euro per zaad

staan nu op de website
Plantlife
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 19 jan 2014 21:45
Woonplaats: Groningen
17 bedankjes

Re: Amorphophallus titanum (reuzenaronskelk)

Berichtdoor Atropos op 08 jan 2016 23:14

Jaar oude plant, 30 euro, zelf opgekweekt, inclusief vindplaats data. Mail maar naar w.g.eijer@gmail.com

Zaden zijn "duurzaam" geraapt. Wat in dit geval wil zeggen, de zaden komen van planten die op plekken staan waar het bos gekapt wordt om landbouwgrond van te maken. De knollen heeft de vinder op een andere veilige plek weer neergezet. Dit doen ze met vele soorten. En met de verkoop van zaden kunnen ze de alles onderhouden. De meeste andere titanum zaden die worden aangeboden worden massaal geraapt en verkocht.
Atropos
Bedrijven
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 23 okt 2014 13:53
1 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten