dyckia's en hechtia's

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: dyckia's en hechtia's

Berichtdoor tweety op 18 nov 2012 23:09

hallo linda

ik heb dat zaad besteld via ebay en daar onder dyckia krijg je een hele lijst waar je kan bestellen
maar elke dag verschild dat

gr ron
tweety

1 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 19 nov 2012 00:26

ok,..... daar had ik ook al zitten zoeken en wat zaad uit frankrijk gevonden. Inmiddels heb ik een mijnheer uit amerika gemaild, deze stuurt ook zaad naar nederland en ook planten, maar planten laten opzenden is wel erg duur :shock: ,.... de zaden van diverse bromelia achtige en ook Dyckia's etc. Van 1 pakje ( ongev 20/30 stuks) tot 5 stuks gratis verzending. Hij heeft hele mooie soorten dyckia's. De website gaat binnekort opgestart worden, je kan kijken op MABromeliads.com.
gr. Linda
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor tweety op 21 nov 2012 12:52

hallo linda

ik zie al iets in het hechtia zaad zal binnenkort even een foto maken
ik heb ook een adres voor je in duitsland als je bij google bert westerman invult
krijg je een site van hem het is een nederlander die daar een kwekerij heeft hij heeft ook bromelia's en tillandsia's en dyckia's en hechtia's moet je maar even kijken ik hoor wel of je er wat aan gehad hebt
groet ron
tweety

1 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 04 dec 2012 12:12

die westermann kan ik al, mooie planten maar het is allemaal behoorlijk prijzig. Ik ga eerst maar eens proberen met zaaien. Ik heb nog een duitse site met zaden ontdekt ook Puya,hechtia en dyckia zaden en enkele bromelia zoals Billbergia.
Ik heb 8 dagen geleden dyckia's gezaaid maar nog geen enkele reactie, ze staan lekker warm ongev 28C, goed vochtig en ik heb er maar een looplamp de gehele dag boven voor wat extra licht. Ze staan in de verwarmde serre maar ik zie nog niets, wel dat de zaden ietsje opgezwollen zijn door het vocht. gr. linda
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor tweety op 05 dec 2012 12:02

hoi linda

mijn dyckia''s zie ik ook nog niks en die staan al een week of 3 duurt altijd erg lang
mijn hechtia's komen massaal boven zet binnenkort wel even een foto neer moet even foto's maken
heb jij die site voor mijn die uit duitsland ?
bij bert westerman is het wel duur maar hij heeft wel planten die heel goed zijn en heel mooi koop meestal mijn bilbergia"s daar er goede planten

groetjes ron
tweety

1 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 05 dec 2012 16:06

Hoi ron,
de site is: Koehres-kaktus.de, deze hebben een leuk aantal soortjes, ik denk dat ik van het voorjaar hier wat ga bestellen gezien ze van alles wat hebben.
Dus hechtia's zijn altijd vlotter? Goed om te weten. Dit is ook leuk als je van Bromelia achtigen houd www.terra-jungle.de ( kleine bromelien) hier zijn ook leuke kleine bromelia's te kopen ,alleen de verzendkosten zijn erg hoog naar nederland. Ik ga hier beslist toch nog eens wat kleine soortjes bestellen maar wacht de vrieskoude eerst maar af. groetjes Linda
linda texel

0 bedankjes

Berichtdoor linda texel op 06 dec 2012 15:01

:D :D :D de Dyckia zaden uit de US komen uit, overal groene piepkleine plantjes. :D :D De zaden uit Frakrijk nog niets. Deze zagen er ook veel donkerder en verdroogder uit dan de US zaden. Het zal mij benieuwen.
linda texel

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten