Hertshoorn

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Re: Hertshoorn

Berichtdoor ellyc op 16 jan 2013 21:55

je moet hem in ieder geval horizontaal in het mos vastzetten eigenlijk zoals nu de foto staat. Het grote schutblad zou ik persoonlijk boven doen, want daaruit kunnen de nieuwe lange bladeren komen. Succes ermee.
Met vriendelijke groet,

Elly
ellyc
 
Berichten: 24
Geregistreerd: 05 feb 2011 21:03
2 bedankjes

Re: Hertshoorn

Berichtdoor arjan op 16 jan 2013 22:50

ik begrijp wat je bedoeld, maar ik wil de plant wel een natuurlijk uitelijk geven.
dus wil ik er toch achter zien te komen of het schutblad van boven naar beneden goeid of anders om.
hij gaat hoe dan ook hier aan he wand, dus is dit toch wel belangrijk denk ik.
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 26 apr 2011 17:25
Woonplaats: Hengelo ov
5 bedankjes

Re: Hertshoorn

Berichtdoor birdwatcher op 17 jan 2013 15:28

opbinden zoals ze nu staat,dat klopt met onder en boven :mrgreen:
birdwatcher
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 12 dec 2012 14:09
6 bedankjes

Re: Hertshoorn

Berichtdoor Hanselman op 17 jan 2013 18:06

Platycerium (Hertshoornvaren)

ALGEMEEN.
Dit geslacht bestaat uit ongeveer 15 soorten epifytische varens met groenblijvend blad en een korte wortelstok. Ze groeien van oorsprong in zowel alle tropische bossen.
Er worden van de 15-tal soorten maar 2 algemeen gekweekt; Platycerium bifurcatum en Platycerium alciorne.P superbum (synoniem: p.grande).
De Platycerium bifurcatum vormt 2 typen bladeren; steriele en fertiele bladeren. De steriele bruine nis-of mantelbladeren zijn breed en rond,staan rechtop en geven steun aan de afhangende fertiele bladeren. Ze zijn lichtgroen en fluwelig en kunnen 50 tot 60 cm lang worden. Deze vormt een prachtig gewei. De Platycerium superbum vormt steriele bladeren met sterk gelobde randen,die in indrukwekkende krans vormen. :fluiten:

m.v.g.
Hans :mrgreen:
Hanselman
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 07 jan 2013 23:31
Woonplaats: Heerlen
30 bedankjes

Re: Hertshoorn

Berichtdoor arjan op 18 jan 2013 17:03

Voor de eerste keer is het nog al een werkje, morgen een druppelaar halen.

platycerium superbum

Afbeelding
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 26 apr 2011 17:25
Woonplaats: Hengelo ov
5 bedankjes

Re: Hertshoorn

Berichtdoor Hitch op 18 jan 2013 17:10

Ik heb hier nog een 1.5 m lange, dikke dode stam liggen van een Dicksonia antarctica die vorige winter niet is doorgekomen. Ik was sowieso van zin om daar een stuk af te halen en deze te gebruiken als 'bodem' voor mijn Hertshoorn en nog zo'n andere varensoort die ik heb. Dat is daar toch goed gerief voor, niet? En het oogt nog eens mooi natuurlijk ook.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes

Re: Hertshoorn

Berichtdoor arjan op 18 jan 2013 18:03

Dat is ook een goed plan, heb hier ook nog een stam van de boomvaren liggen en daar kan heel wat op :thumb_up:
Een dag zonder bananen, is een dag te veel.
arjan
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 26 apr 2011 17:25
Woonplaats: Hengelo ov
5 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten