Nadat ik de bodemtemperatuur heb verlaagd, deed de Moringa eigenlijk nog het zelfde: s'avonds hangen en de volgende ochtend weer staande in zijn volle glorie.
Omdat de blaadjes fris & groen zijn en ook heel hard groeit, is de basis wel prima.
Alleen kan het licht van de LED, die 14 uur brand wellicht nog te intens zijn voor deze fase. Niet qua uren, maar qua intensiteit. Gecombineerd met het wortelsyteem die de verdamping moet aanvullen. Dus minder warmte bij de wortels is betere opname, maar wellicht ook iets minder intensiteit om de balans goed te krijgen.
Nu hing de lamp op ong. 40 cm erboven, dit heb ik door nog een niveau lager te gaan in de kast op 70 cm weten te krijgen.
En is het nu weer afwachten tegen het einde van de dag wat ze gaan doen.
Nu is er 1 Moringa die tov van de andere 2 behoorlijk achterblijft.
Deze ziet er gehandicapt uit, groeit traag, blaadjes lelijk, dus hiermee gaan we experimenten op uitvoeren, en heb ik dit plantje gehalveerd om zo te stimuleren.
In de Filipijnen is het zelfs zo dat als je al alleen al een stuk stam in de grond stopt, groeit deze weer door. Het zijn dus taaie rakkers.
De golden shower doet het super! Slaapt s'nachts en wordt de volgende ochtend weer wakker.
Die komt nu wel op stoom.
W.b.t de Marang die zien er prima en stabiel uit.
Net alle 3 hun 4e blad eruit gedrukt.
Mooi groen, dus een teken dat ze gelukkig vertoeven hier in de kast.