cordyline indivisa

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

cordyline indivisa

Berichtdoor roosje op 10 apr 2016 17:05

Waar plaats je best een cordyline indivisa in de tuin...
In de zon of toch maar beter in de schaduw?
Hoe kan je deze plant het beste houden.....?
Het is uiteraard den echten die ik in mijn bezit heb...een paar jaartjes geleden overgekocht van Benny van broeck voor zijn vertrek naar Bali...
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor s.janssen op 10 apr 2016 22:19

Heb je een foto?

In de tuin? nee, lekker in de kuip houden.
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor roosje op 11 apr 2016 20:00

Haha..uiteraard in mijn tuin...hij staat momenteel in een kuip en daar zal hij wel eventjes in blijven staan want verpotten hebben ze niet graag wegens de wortelverstooring..blijkbaar zijn deze planten er gevoelig aan...
Kga mijn best doen om eens een foto te plaatsen...;-)
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor s.janssen op 12 apr 2016 21:29

Waarom in de tuin?
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor roosje op 13 apr 2016 20:36

Aja natuurlijk in de tuin....maar wel in een pot...niet echt winterhard om hem in de volle grond te planten..
Kwil alleen weten ogf hij beter in de zon staat of toch maar beter in de schaduw...
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor draco op 14 apr 2016 00:38

Een citaat uit The Native Trees of New Zealand (J.T. Salmon): "It occurs in regions with a wet climate, between 450 and 1350 m above sea level, growing in open places in forest where there is plenty of light". Het is mij nog nooit gelukt om deze soort langer dan een enkele jaren in stand te houden. De voornaamste oorzaak van wederkerend verval was rot van de stamvoet. En ik ben niet de enige die deze soort als moeilijk heeft ervaren. Hopelijk heb je meer succes. Mijn suggestie om de plant vorstvrij te overwinteren en al vroeg in het najaar droog te plaatsen zodat de kluit kan indrogen.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
688 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor roosje op 14 apr 2016 20:43

Ikzelf heb hem toch al een aantal jaren overgenomen van Benny die ondertussen in Bali woont...
Wie weet hoe lang hij de plant al had...momenteel is er toch al een stammetje van 10 cm...
We zien wel..ik doe gewoon iedere winter hetzelfde...droog bij minimum 5 graden in de garage..lukt prima..
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor Yellow op 14 apr 2016 20:55

Ik heb ze ook al twee keer geprobeerd, de eerste ben ik na twee jaar verloren. En de laatste is nu ook weer kapot ( ook het tweede jaar), ik zet hem in de zomer in de volle grond en in het najaar graaf ik hem terug uit en zet hem,in een pot in de serre, maar een maand of twee geleden kon ik de bladeren er zo uittrekken dus helemaal rot en hij heeft bijna geen water gekregen.

Groetjes
Jef
Yellow
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 21 apr 2010 20:08
Woonplaats: geel
21 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor roosje op 15 apr 2016 20:31

Beste Jef, tegen mij hadden de ervaren kenners gezegd.....
Zet hem in een grote kuip en blijf voor de rest van zijn plantenleven van het wortelgestel...
Hij verliest na de winter ook een deel van zijn bladeren maar maakt er al snel nieuwe aan...
Vanwaar heb je de uwen gehaald Jef?
Avatar gebruiker
roosje
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 30 mei 2010 11:19
Woonplaats: Stekene
3 bedankjes

Re: cordyline indivisa

Berichtdoor Yellow op 18 apr 2016 23:01

De eerste heb ik bij Marc deVroome ( palmhunter). Gekocht . De laatste heb ik in hombeek gekocht.
Yellow
 
Berichten: 206
Geregistreerd: 21 apr 2010 20:08
Woonplaats: geel
21 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron