Campsis tips

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Campsis tips

Berichtdoor Willem1 op 18 mei 2016 00:03

Heb gisteren 2 soorten Campsis aangeschaft voor onze pergola:

1) 2 xCAMPSIS TAGLIABUANA 'MADAME GALEN' (kleur: rood/oranje)
2) 2 x CAMPSIS RADICANS 'FLAVA' (kleur: geel)

Kan ik deze in de winter onbeschermd in de volle grond laten staan en heeft iemand goede ervaringen of tips.

In het zuiden van zwitserland ben ik getriggerd door de rood/oranje bloemen, hoop dat ze in NL ook een waardevolle aanvulling op de sub-tropische look van onze tuin.

2 druiven-ranken moesten wijken voor deze nieuwe aanschaf, de druiven hebben al van het begin last van gebobbelde bladeren...heb de snoeischaar erin gezet, want ik kwam er maar niet vanaf.

Dank vast voor de reactie(s) :thai:
Avatar gebruiker
Willem1
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 19 feb 2012 17:39
Woonplaats: Beilen
5 bedankjes

Re: Campsis tips

Berichtdoor draco op 18 mei 2016 00:44

Met 'Madame Galen' heb ik een goede ervaring. Waarschijnlijk is dit een van de beste selecties. Deze is betrouwbaar winterhard. De uiteinden van de takken kunnen invriezen als gevolg van onvoldoende afrijping in het naseizoen. Maar dat is geen probleem want de uitlopers worden in het voorjaar toch kort teruggesnoeid tot circa 2 paar overstaande knoppen. De bloemtrossen ontwikkelen zich in de zomer eindstandig aan de nieuwe scheuten. Voor een rijke bloei is een zonnige warme standplaats voorwaarde.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6761
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
688 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten