Brugmansia sanguinea - Arrrgghh

Op dit forum kan je met al je vragen terecht over plumeria, heliconia, brugmansia, passiflora en andere exotische bloemen en planten.

Brugmansia sanguinea - Arrrgghh

Berichtdoor GeL op 27 okt 2011 15:39

In juni nog een pakje zaden van de Brugmansia sanguinea in mijn koelkast gevonden. Ik had ze in de winter van 2010 bij Exo Garden gekocht en wou toch nog een gokje wagen om deze te zaaien. Van de 10 zijn er 5 uitgekomen, ik heb er 3 gehouden.

Ze staan nu tussen de 1,5 en 2m hoog en bloemen...wit :? . Ik had dus al die tijd een pakje dat door de leverancier verkeerd werd gevuld met Brugmansia suaveolens zaden. 't Is nu waarschijnlijk een beetje laat om te gaan klagen en iedereen kan zich natuurlijk vergissen. Is alleen spijtig omdat ik, als een klein kind, zo ongelooflijk enthousiast was dat er dit jaar nog bloemen aankwamen.

Enfin, ik zal terug een paar mensen gelukkig maken met een suaveolens. :mrgreen:

Groetjes,

Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Brugmansia sanguinea - Arrrgghh

Berichtdoor gerald op 27 okt 2011 19:01

Deze ervaring heb ik ook meegemaakt met Brugsmasia sanguinea.
Heb de volgende zaden besteld bij Exotischezaden.nl en gezaaid op 7/05/2010
Brugsmasia sanguinea 10 zaden 5 uitgekomen Bloemen WIT is dus Brugmansia suaveolens.
Brugmansia suaveolens 10 zaden 7 uitgekomen Bloemen wit ok.
Brugmansia suaveolens pink 10 zaden 8 uitgekomen Bloemen roos ok.
Brugmansia suaveolens yellow 10 zaden 2 uitgekomen Bloemen geel ok.
Brugmansia arborea 10 zaden 0 uitgekomen.
Bloemen heb ik maar dit jaar gekregen van al de soorten, dus het eerste jaar heeft niets van deze planten gebloeid.
Zijn wel heel hard gegroeid bijna 2 meters eerste jaar.

Groeten
Gerald
Avatar gebruiker
gerald
 
Berichten: 96
Geregistreerd: 02 okt 2011 09:36
Woonplaats: Vrasene Oost-Vlaanderen
8 bedankjes

Re: Brugmansia sanguinea - Arrrgghh

Berichtdoor GeL op 27 okt 2011 19:14

@Gerald,

Bedankt voor je reactie,
Exotischezaden.nl = ExoGarden dus hoogstwaarschijnlijk een zaden mix-up bij hen.
Ik had het vorige jaar al suaveolens bij hen besteld en met succes gezaaid, die had ik dus niet meer nodig. Vorig jaar en dit jaar had ik hetzelfde jaar nog bloemen, dit jaar op één plant zelfs een dertigtal. Ik heb nu ergens anders Brugmansia sanguinea besteld, laat ons hopen op mooie planten.
Arborea wil ik ook nog wel eens proberen.

Groeten
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes


Keer terug naar Exotische bloemen en planten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten