Maurelli, staat binnen, krijgt gele bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Maurelli, staat binnen, krijgt gele bladeren

Berichtdoor erna op 03 dec 2012 22:33

hallo,

Dat is net de bedoeling, na enkele maanden zijn alle bladeren verdord, alleen de stam heeft nog een rode kleur. Het voornaamste is wel de stam over te houden. In het voorjaar zet je de plant wat warmer ( bv. woonplaats) en van zodra je ziet dat het nieuwe blad omhoog komt, kan je opnieuw beginnen met wat water te geven. In mei kan je hem dan uitplanten in de volle grond.

Ik doe deze overwintering nu al verschillende jaren, telkens met goed resultaat, alle planten gaan opnieuw aan de groei. ( Heb er momenteel en 20-tal, in verschillende groottes...)

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor cedric013 op 05 dec 2012 17:02

Dus, nu ga ik hem met pot, op de donkere kamer zetten van 8-10°C, zonder water, hoop dat het zal lukken (:
Mvg.

Edit - Het zal volgens mij wel 5 graden zijn, kan dit kwaad?
Tropische plantengek :D
cedric013

3 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 06 dec 2012 20:46

Zolang het niet vriest, gaat het goed :-).

Met 5 graden duw je hem bijna in winterslaap, maar is het echt zo fris bij jullie in de kamers?

Bij mij op zolder blijft het zo rond de 14 graden, nadeel van een redelijke warme winterplaats is dat ze nog lang blijven doorgroeien.

S6 ermee!!
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor cedric013 op 06 dec 2012 21:46

Goh, dat staat niet bij me thuis, maar bij mijn pépé, die alleen woont in zo'n groot huis.
Maar hij zal liever overal minder verwarmen, dan te veel, dus veel warmte stijgt er niet naar boven ;)
Hij gebruikt die kamer voor opbergplaats. ;p
Mvg.
Tropische plantengek :D
cedric013

3 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?